• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterförvaring på tomten.

arnep64

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40509
Medlemskap
2025
Hej. Första vintern närmar sig, och tänkte ha min plåtis förvarad stående på tomten uppe på lantstället. Vad ska jag tänka på? Har möjlighet att ha el inkopplad, men är det nödvändigt? Behöver jag ta ur batteriet, eller inte? Som sagt lite frågor, och tacksam för alla inputs. Tack..

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
El är inte fel att ha på hela tiden, underhållsladdar batterierna om det är kopplat så att det även laddar bilbatteriet.

arnep64

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40509
Medlemskap
2025
Se till att den står på väl dränerad iordninggjord grusyta, plattläggning eller asfalt, absolut inte på typ gräsmattan, ifall du är rädd om bilen.
Ok...får fundera på den...infarten är gräs/ natur men inte grus.. men inget problem m dränering så kanske går bra ändå. Vad tycker ni om kapell eller inte?

Toppen