• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvara argos 747

F

F.d. 53396

Guest
Hej
Nu när vintern är på G hur ska jag göra?
Husbilen ska stå ute ska jag ha värmen på eller en liten kupevärmare?
Så man får några +grader?
Alla tankar kranar?
Något annat jag ska tänka på?
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vinterförvara argos 747

Hej!
Jag kör på elpatron hela vintern, men jag använder oxå h-bilen under denna period.
Det finns delade uppfattningar om detta ämne (av/på) men jag tror att h-bilen mår bra av lite underhållsvärme (ca. 7-9 grader).

//Pilot
 

elegancen

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvara argos 747

Vi hade våran bil utomhus förra vintern med några få plusgrader på men även vi änvänder bilen minst en gång i månaden. Synd att ha en så fin vinteranpassad bil ståendes .
Året innan hade vi bilen i kallföråd utan någon värme även då anvädes den flitigt.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vinterförvara argos 747

Tja Piloten
Jag som trodde att du inte använde HB på vintern,utan den stod hos ......
/Vidhem
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vinterförvara argos 747

Tja Piloten
Jag som trodde att du inte använde HB på vintern,utan den stod hos ......
/Vidhem


Tja Piloten
Jag som trodde att du inte använde HB på vintern,utan den stod hos ......MÖSSEN...trodde du va ha,ha, nej du min vinteranpassade husbil rullar även den kalla årstiden..varmt och gött.;););):D:D

Mvh
Piloten
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vinterförvara argos 747

Hej
Nu när vintern är på G hur ska jag göra?
Husbilen ska stå ute ska jag ha värmen på eller en liten kupevärmare?
Så man får några +grader?
Alla tankar kranar?
Något annat jag ska tänka på?

Det finns många trådar med erfarenheter kring vinterförvaring, värme på/kallt, ström hela tiden eller underhållsladdning då och då eller kallförvarat bortkopplat batteri. Sök i forumet!

Själv har vi ingen värme på (kall luft binder mindre fukt än varm). Batterierna bortkopplade, men kvar på plats kallt i bilen. Vi har ett vintertak (wirehus) över bilen för att slippa skotta. Vi kör också upp framhjulen på klossar så att taket lutar lite bakåt om det ryker in snö eller blöta på taket.

Eftersom vi inte har värme på är det viktigt att se till att inget vatten finns kvar i slangar, kranar och pump. Vi använder grovisdammsugaren med en slangstump för att suga tomt. Det blic ca en 1/2 liter som kan sugas ut efter att pumpen pumpat torrt.
 
F

F.d. 53396

Guest
Sv: Vinterförvara argos 747

Tackar för alla svar.
Vi tänker nog använda bilen lite på vinter också.
 
Toppen