• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterdäck

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025
Dimension på Fiat fälg

Hejsan !!

Någon som vet om plåtfälgar till Ducato har gjorts om under årens gång ?
Har hittat däck med fälg i dim 215x70R 15C men han visste inte om det passade till -07.

Hoppas på svar !

Pettsson

Senast ändrad:
Sv: Vinterdäck

Tror att dom ändrade bultmönster 01-02:äldre fälgar före 01 passar inte har provat

Enligt : http://www.adde.dk/manualer/bultmonster.pdf så skulle det vara samm bultcirkel och navdiameter samt på Ducato från 1982 och framåt dock skiljde det i ET från 1994 55 mm mot 68mm från 1994 .

Här står det 5/118 passar Ducato +Ducato II Bultcirkelguiden - Välj ditt bilmärke för att se bultcirkeln. bultcirkel, bultcirkelguide, aluminiumfälgar, aluminiumfälg, alufälg, afälg

Här är det ju en som säljer ducato fälgar och då är det 5/130 :

Nya vinterdäck Fiat Ducato mfl på fälg

Det bör stå på insidan av fälgen instansat både bultmönster och ET .

Är det 5/130 så passar även Porsche fälgar .

Sorry glöm annonsen för det var 16" fälgar och då får du alldeles för stor rulldiameter om du skall ha 15" .

Senast ändrad:
Sv: Dimension på Fiat fälg

Hejsan !!

Någon som vet om plåtfälgar till Ducato har gjorts om under årens gång ?
Har hittat däck med fälg i dim 215x70R 15C men han visste inte om det passade till -07.

Hoppas på svar !

Pettsson

Vi köpte precis den dim. inkl >dubbdäck< till vår Fiat -08, (5/118)
tyckte mig höra från däckfirman; de é ju Dukato original fälgar du "fött" grabben.
Om detta hjälper er eller ej vet jag inte, men de passar alldeles utmärkt på vår Fiat.
Ps. Vi gav knappt 6' + moms för 4 KPL hjul (AGI) inkl. montering. Ds.
//MS

Tillbaka
Toppen