• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vindrutetorkarmotor

F

F.d. 29751

Guest
Mina vidrutetorkare går inte till urspungslägen när jag stänger av dom. Är det något man kan göra åt detta problem eller är det bara köpa ny moter ?

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Vindrutetorkarmotor

Jag säger som Bosse Bildoktorn, är bilen några år så får man ta lite småfel.
Låter det så skruva upp sterion:).
I ditt fall så är det väl bara att stänga av dem när de är i "rätt läge";)

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

I torkarmotorn har du en släpringskontakt. Den ska styra så att torkararmarna ställer sig i nolläge.
Brukar gå att öppna torkarmotorn och göra rent så det fungerar igen.

F

F.d. 29751

Guest

Jo visst är det bara stänga av ner den är i rätt läge. Men vad säger bilprovningen ?

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Hade samma problem med en Euramobil -05 Dom ställde sig alltid lite fel "helt plötsligt" En dag hade dom frusit fast när vi startade, då ändrade sig stoppstället. Kom då på att vi köpt en ny i samband med fel på spolarna, gick ut och höll emot lite, jodå det gick att ställa in. Felet i detta fall förmodligen att den inte var ordentligt åtdragen, utan kuggade över. Liten chans att det är samma fel, men vet ju aldrig? Vi har också en fungerande torkarmotor om den skulle passa.

Mvh Marita

Lårre

FD HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
10350
Medlemskap
2023

hur gick det med vindrutetorkaren har köpt en hymer 644 88 för ett år sen torkaren har racklat hela tiden och har nu helt lagt av problemet är att det inte sitter org så jag vet inte vad jag ska köpa
kan någon hjälpa mej

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

hur gick det med vindrutetorkaren har köpt en hymer 644 88 för ett år sen torkaren har racklat hela tiden och har nu helt lagt av problemet är att det inte sitter org så jag vet inte vad jag ska köpa
kan någon hjälpa mej
---------------------------------------------------------------------

Hejsan Lårre. Är det en Fiat-baserad? Jag TROR att Fiats reservdelsnummer på din torkarmotor kan vara.

---------------9942874----------------

om du kan ha någon hjälp av det.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hadde 644 1985 - tørkermotoren la av, det var en relativt standard motor.

Pusset og smurte alle bøssingene i overføringen mellom motor og pusserarmer og sammen med ny motor ble den som ny.

Toppen