• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Ulf Kristiansson

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
20396
Medlemskap
2024
Kan någon hjälpa mig med tillverkare och beteckning på vindrutetorkarmotorn till en Eura 600 integra av 1996 års modell. Min skylt är oläslig och tillverkaren i Tyskland har ingen aning.Ulf
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Hejsan och välkommen.
Det är lite svårt med vindrutetorkarmotorer till integrerade husbilar om märkningarna är borta, för ofta så är det monterat lite kraftigare motor än originalet till grundbilen.
Är det en Fiat eller någon annan grundstomme??

Det går att söka på ex. Ebay och kanske få träff. Det går också att börja där med sökning och kanske hitta rätt modell och sedan söka på modell och få upp olika storlekar m.m.

Finns det inte ingjutet i godset eller någon plastkåpa på motorn fabrikatet i alla fall, det brukar vara BOSCH eller Magneti Marelli.

Kanske lite svag hjälp, men om du börjar här och kanske finner rätt modell och därifrån kan gå vidare. (Om det nu är en Fiat som bas på din bil.)

Klicka här.
windshield wiper motor fiat ducato | eBay

Lycka till, och hör av dig om det inte går bra.

M.v.h. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Hejsan Bennie :), den ser lika ut som Ebay varianterna med tre fästskruvar, så då har de har troligen monterat originalmotorn fast rutan är mycket större.

M.v.h. JANKRO.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Jag skulle tro att det är samma motor till en Eura 600 integra -96'a som till en Eura 690 integra -01'a eftersom fronten med rutan ser lika ut.

Bennie
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Hei
Vær obs på at kontakten kan være annerledes. Til min gamle 88 mod ser den også sånn ut, men den har en litt annen kontakt.
Det finnes bilder på nettet som viser kontaktene. Sjekk de.
Jeg tror også at det er original motoren som står på.
Hvis bilen er bygget på samme chassis, så passer den nok.
 

Ulf Kristiansson

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
20396
Medlemskap
2024
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Jag tackar för all hjälp och för er vilja att hjälpa till. Problemet är löst, jag såg en Eura 6oo i Mariestad som jag cyklade efter och fick tita på hans torkarmotor och fick tag på rätt nummer och sen var det lätt att hitta på skroten. Tack än en gång Ulf
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: vindrutetorkarmotor till Eura int 600

Tack själv för ditt inlägg om hur du fick ordning problemet. Det är alltid roligt och lärorikt att veta om, och hur problem löser sig.

(Jag hoppas du hann ifatt bilen innan Lidköping :D.)

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen