• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vinande ljud

F

F.d. 16468

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: fiat 40
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: arto 79le
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Ospecificerat
vinande ljud vid 60-80 km två toner någon som vet detta kommer ifrån mycket irriterande

F

fjärrkontroll

Guest
Hej.Jag har en Byrstner Elegans 2011 med ett mycket iriterande visslande ljud. Från min bil kommer det från en otät vindruta. Jag tejpade för vindrutans anslutning mot karrosen. Då slutade oljudet på min bil. Generalagenten reparerar kostnadsfritt för mig. Det kan ju vara samma problem med din bil. Många helintegrerade Byrstner har samma problem som jag.
Fjärrkontroll

tombyske

FD HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024
fjärrkontroll skrev:
Hej.Jag har en Byrstner Elegans 2011 med ett mycket iriterande visslande ljud. Från min bil kommer det från en otät vindruta. Jag tejpade för vindrutans anslutning mot karrosen. Då slutade oljudet på min bil. Generalagenten reparerar kostnadsfritt för mig. Det kan ju vara samma problem med din bil. Många helintegrerade Byrstner har samma problem som jag.
Fjärrkontroll

Hej, jag har också en Burstner Elegance i 810, 2011. Jag har också upplevt att med en viss vindriktning så får jag ett vinande tjut! Förarsidan, där jag upplever att ljudet kommer ifrån har försetts med en silikon sträng, men det hjälper inte! Förstår inte hur du lyckats tejpa kanten när det ligger den dekorlist över montaget/skarven, har du möjlighet att skicka mig någon bild?

Men ett större problem har jag med skjutfönstret på bilens högra sida, när regnet ligger på mot fönstret, så följer vattnet listen, rinner in mellan fönstret och tätlisten? Har du upptäck problemet?

MVH Tommy

Toppen