• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vill vinter campa

F

F.d. 1275

Guest
Blir så sugen på att åka ut med HB när man läser om alla andra som är ute och campar nu i vinter.
Men jag måste ju veta om bilen går att använda i denna bistra kyla som råder nu.
Har försökt läsa mig till information på forumet, men känner mig ändå tvinga att fråga om vevhusventilationen och dess extra uppvärmning.
Har en TEC Ford 2006, ringde Husvagns Svennsons och frågade om dom visste om detta fanns på denna motor. Dom hade ingen aning, ring Ford fick jag till svar.
Ringde Ford verkstaden, där blev det tyst i luren. Njaaa.. det borde du väl ha, alla andra lastbils transiter som rullar på vägarna fungerar ju när det är kallt och vad är skillnaden med en husbil.

Sedan så undrar jag vilket som är att föredra, dubb eller friktions däck. Är det någon som har erfarnhet av just Ford med dubbelmontage ?

Någon som har 6 fälgar att sälja ??

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Vill vinter campa

Vi har dubbfria vinterdäck = ej sådana sajpade friktionsdäck och det är Michelin Agilis M+S och dom har funkat kanonbra det vi har kört .

Har ni rena sommardäck på bilen ? Jag hade nog kollat och däckhandlaren bytte in dom och kört på året runtdäck , vi har kört med våra däck i -30 till över +40 och inte känt några konstigheter .

Ni bör dock kolla så era vatten tanka är uppvärmada samt ha med en extra liten tystgående värmefläkt att ha framme vid förarhytten eftersom det brukar bli kallras där .

Senast ändrad:
Toppen