• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken nav-app för iPad?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Jag har Navigon i min iPad/iPhone och en Navigon vanlig GPS.

Tycker den fungerar rätt bra, men vill kolla om någon har bättre erfarenhet av någon annan app för iPad?

Sv: Vilken nav-app för iPad?

Jag har inte provat navigon.
Jag är förtjust i iGO, den är lättanvänd, visar mig rätt och jag har fått in bordatlas och hbks ställplatser i den. Sen använder jag emellanåt Sygic också, men den är jag inte lika bra kompis med, fördelen med den är dock att den har koppling till Mobile life +.

//Stefan

Navigon (Garmin) är en utmärkt app som dessutom har koppling från Mobil Life + och POIViewer.

Jag tycker som STACT att iGO trots bristen på kopplingar är ett strå vassare.

Jag har inte provat navigon.
Jag är förtjust i iGO, den är lättanvänd, visar mig rätt och jag har fått in bordatlas och hbks ställplatser i den. Sen använder jag emellanåt Sygic också, men den är jag inte lika bra kompis med, fördelen med den är dock att den har koppling till Mobile life +.

//Stefan

Hallå Stefan.
Här är en till som gillar IGO och du skriver att du fått in bordatlas
samt HBK-s ställplatser i den. Hur gör man för att fixa detta???
Häggen i Umeå

O harreligen. Inget för mej ser jag. Har nog med att hämta hem en app.
Tack i alla fall. Häggen i Umeå

O harreligen. Inget för mej ser jag. Har nog med att hämta hem en app.
Tack i alla fall. Häggen i Umeå

Det är nog betydligt lättare att installera Mobil Life + så har du åtskilliga tusen ställplatser i hela Europa för 45 kr. Då får du en utförlig beskrivning på varje ställplats med karta, ord och i de flesta fall också bild. Visserligen på tyska men ändå lättfattlig med diverse tecken.

Om du vill ha HBK:s ställplatser lättillgängligt kan du enkelt ladda ned appen POIViewer som kan importera de flesta filformat.

Tillbaka
Toppen