• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Vilken felkodsläsare Ducato 2,3 2019?

juha01

HBK Intresserad
Kommun
Kungälv
Vilken obd-scanner funkar på Ducato 2,3 2019 årsmodell? Tänkte att ha en i förebyggande syfte för att kunna läsa av lite enklare felkoder samt nolla dessa om man råkar ut för problem på resa. Är inte aktuellt med nån svindyr med abonnemang osv, utan en lite enklare variant.

När man söker på nätet så får man så olika svar... Så vilken använder ni?!

Tack för svar! Ska bilda mig en uppfattning om kostnaden på dessa. Kändes som att kliva tillbaka några år i tiden när man besökte sidorna...

Om man vill slippa pc utan bara ha en sän dongel som man kan glömma i bilen tills det händer nåt. Finns det nån som funkar då?!

En sån har jag. Funkar fint i husbilen och volvon.. tar massor med märken... alla eu bilar och japanska mm. Även Bentley.

Uppdaterar den med datorn. Används utan dator och strömkälla är fordonets obd uttag. Helnöjd. Googla runt för priser. Kan finnas billigare. Lätt ha med på resan

Om man vill slippa pc utan bara ha en sän dongel som man kan glömma i bilen tills det händer nåt. Finns det nån som funkar då?!
Ja du kan ju ha Multiecuscan i iPhone och köra trådlöst mot en dongel. Men det blir en årskostnad med den setupen om jag minns rätt. Alfaobd är ett annat kompetent alternativ, den stöder både Windows och Android om du har en sådan telefon eller padda. Jag har sett positiva omdömen om den men aldrig testat själv, vet heller inte hur priserna är.

Känns spontant som att iCarsoft som den bästa lösningen om den är abonnemangsfri. Dock fortfarande rätt dyr för att bara ha som utifallatt.

Men tack för tipsen! Har ni fler så tas dessa emot tacksamt.

Jag kör med en eml327 bluetooth dongel och torque gratis app på en 21:a. Inget Fiat-specifikt. Klarar generella felkoder inkl borttagning. Googla så hittar du dem.
Jag har haft dessa länge även till andra bilar. Skulle jag skaffa nytt idag hade jag satsat på Multiecuscan för Ducaton.

Det är väldigt olika vad diganos apparna/verktygen klarar.
Begrunda vad du vill ha ut av diagnosappen/verktyget, kolla noga så du får det du förväntar dig.

Grunden som alla klarar (om dom fungerar) är att läsa ut de lagstadgade felkoderna för motor och avgasrening.
Vill man kunna läsa alla felkoder på, motorn, växellåda, bromsar, klimatsystem, instrumentpanelen osv krävs mer än vad många billiga lösningar levererar.

Jag vet inte vilka verktyg som kan vad, utom det jag länkade till i #3.
Detta program kan det mesta/allt som finns i respektive bil.
(byta mjukvara brukar vara förbehållet märkesverkstan)

Senast ändrad:
Det är väldigt olika vad diganos apparna/verktygen klarar.
Begrunda va du vill ha ut av diagnosappen/verktyget, kolla noga så du får det du förväntar dig.

Grunden som alla klarar (om dom fungerar) är att läsa ut de lagstadgade felkoderna för motor och avgasrening.
Vill man kunna läsa alla felkoder på, motorn, växellåda, bromsar, klimatsystem, instrumentpanelen osv krävs mer än vad många billiga lösningar levererar.

Jag vet inte vilka verktyg som kan vad, utom det jag länkade till i #3.
Detta program kan det mesta/allt som finns i respektive bil.
(byta mjukvara brukar vara förbehållet märkesverkstan)
Exakt. Väljer man de enklaste (billigaste?) varianterna blir det lite som att ha bara en kanal på TV:n. Man kan se en del saker men andra kommer man inte åt.

Tillbaka
Toppen