• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka pälsberg man har!

H

hianders

Guest
Har idag suttit och kammat två hundar i ca en och en halv timme totalt (minst). Massor med underull i två stora högar på köksbordet. Gamlingen 15,5 år fyllde knappt en borste!!

Är det någon mer som upplevt att de tappar sååååå mkt päls, framförallt underullen, när det har varit en så fuktig sommar??!! Jag vet att vi har upplevt detta tidigare att de fäller extremt mycket vid sådant väder.

Nåväl, bara att jobba med kam och borste så ser de genast bättre ut och det kliar nog inte så mkt. Det är ju bara att gilla läget när man har långhåriga hundar som vi, Shetland Sheepdog.

matte Inger
:msn_dog::msn_dog::msn_dog:
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Vilka pälsberg man har!

Hej Matte !
Vi har en Mittel Spetz 8 år , vist tappar han hår en gång per år minst , men i år är det extremt, har försökt med både äggula och vitaminer men inget hjälper , vist borstar vi hunden ibland , men den här rasen skakar bara på pälsen lite grand , sedan är han hel fräsch , märkligt. De enda som väl är glada över hårbortfallet är väl fåglarna , framför allt på våren
Totte 04
 
Toppen