lillian och reidar
HBK Medlem
Hej på er alla.Bra att veta
Vägde bilen med full tank diesel och den utrustning som bilen alltid är lastad med inklusive förare.Vattentankarna tomma 2 gasoltuber.
kylen tom ingen med åkare bilen vägde 3910kg men + man då på frun vatten 120 liter mat och extra dryck så blir det snart kg som man inte tänker på.
Så jag kan lasta cirkus 150kg till bra att veta så man inte kör med överlast.
Totalvikten är 4250kg
Har en kompis som har en bil med 3500kg totalvikt även han vägde bilen i dag med de prylar han normalt har med sig.Utan vatten halv tank med diesel.
Utan frun och mat vägde bilen 3490kg. 10kg var marginalen till överlast.
Jag tror många känner igen sig här. Vad gör man då?
Hon kanske får ta personbilen och köra efter och så kan man ju alltid lasta lite till.
men det drabbar ju miljön så hur man än vänder sig har man ändan bak.
2179 Drutten

Vägde bilen med full tank diesel och den utrustning som bilen alltid är lastad med inklusive förare.Vattentankarna tomma 2 gasoltuber.
kylen tom ingen med åkare bilen vägde 3910kg men + man då på frun vatten 120 liter mat och extra dryck så blir det snart kg som man inte tänker på.
Så jag kan lasta cirkus 150kg till bra att veta så man inte kör med överlast.

Har en kompis som har en bil med 3500kg totalvikt även han vägde bilen i dag med de prylar han normalt har med sig.Utan vatten halv tank med diesel.
Utan frun och mat vägde bilen 3490kg. 10kg var marginalen till överlast.
Jag tror många känner igen sig här. Vad gör man då?
Hon kanske får ta personbilen och köra efter och så kan man ju alltid lasta lite till.
men det drabbar ju miljön så hur man än vänder sig har man ändan bak.
2179 Drutten

Senast ändrad: