• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viköperdinbil.se

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Av ren nyfikenhet testade jag att värdera vår Husbil en Hobby Siesta från 2014 med 3000 mil på mätaställningen

Till min förvåning värderades fordonet till. 110.800

Vid ett besök hos Autohallen i Kungsängen gavs ett pris på ca 400.000.
Vi köper din bil känns inte speciellt seriösa, men skillnaden på över 250000 stoppar väl någon i fickan
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Klart att dom vill tjäna pengar likt alla affärsdrivande företag , men det är frivilligt att anlita dom. Men det finns folk som av olika anledningar vill ha in pengar snabbt och det kanske är deras affärsidé ??
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Vi besökte deras station och låssades vilja sälja företagets bilar, fast hade dom gett oss ett kanonpris så hade dom fått köpa bilarna, allt är till salu till rätt pris. "perfekt egentligen med låga värderingar om man sen vill köpa bilen privat"
Vi tackade nej till deras prisförslag, sen messade dom oss 2 ggr där dom höjde priset vid varje mess för den stora skåpbilen, den steg med nästa 30% om jag minns helt rätt, vi brydde oss inte eftersom den inte skulle säljas och dessutom var det alldeles för lågt pris i alla fall..:wub:

Säljer man bilen till dom så gör man nog det för att man har panik, det vet dom så därför kommer dom med skambud lägre än vanliga skambud.
 
Toppen