• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vignett för körning i europa

lagu

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Varberg
HBK-Nr
36622
Medlemskap
2024
Hej
Någon som vet var man kan köpa en automatisk vignett som funkar i Europa (Öresunds bron, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike) där man sedan får en räkning och kan betala hemma i lugn och ro.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
kolla denna har sett en senare version .https://www.youtube.com/watch?v=iR23e1dkBxM
eller denna.https://www.youtube.com/watch?v=HerVcTFyTWk
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Det är ju på gång lite boxar bla ADAC Mautbox som testas, den kostar ju några tusen kr! Öresundsbron är ju bara att skaffa ett avtal på regnr. så där behövs ju ingen box, Schweiz är jag tveksam om det funkar och Tyskland behövs inget. Jag skulle nog avvakta ett par år för att se att det fungerar!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Öresundsbroavtalet är bra. Där går det dessutom att få ett hängavtal med Storabältbron. Nu har dessutom Storabältbron en egen drive där man kan få ett särskilt Autocamperavtal för husbilar under 3500 kg för under halva priset. Jag fick mitt avtal godkänt i veckan! Allt funkar med Brobizz och regnummer!

Sen vore idealet att man kunde sy ihop hela Europa med motsvarande avtal. Det förekommer absolut sådant arbete.
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Hej
Någon som vet var man kan köpa en automatisk vignett som funkar i Europa (Öresunds bron, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike) där man sedan får en räkning och kan betala hemma i lugn och ro.
Mina NL vänner använder den här, kostar tydligen en avgift de månader den används men inte annars. Förmodligen registrerar man sitt betalkort. Sedan åker man i bippfilen.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
892
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Hej
Någon som vet var man kan köpa en automatisk vignett som funkar i Europa (Öresunds bron, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike) där man sedan får en räkning och kan betala hemma i lugn och ro.
I tidningen Husbil och husvagn, så reder de ut vad som behövs, och var.
Borde finnas på tidningshyllorna nu.

 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Toppen