• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viber till Android

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Idag fick jag Vibers beta till Android som innebär att även Androidlurar kan ringa gratis med bättre ljud än ett vanligt telefonsamtal.

Nu bävar telefonoperatörerna då både iPhone- och Androidabonnenter slipper telefonavgifter både hemma och utomlands. Även MMS är numera gratis med appen VMS.

Man kan undra hur operatörerna skall ta igen detta? Med höjda dataavgifter eller med reklam?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

Var i ligget skillnaden mot att använda Skype/Fring? :oops:

Du kan använda din vanliga kontaktbok. Om mottagaren inte har Viber blir det ett vanligt samtal.

bild-731811.PNG
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

En finess är också att du kan använda iPad som telefon men bara till andra Viberanvändare. Det stöds inte officiellt men funkar bra!
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Viber till Android

Stor fördel mot skype är du inte behöver ha appen igång för att ta emot samtal. Sparar mycket batteri!
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.866
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Viber till Android

Hm... det går i Skype med efter synkronisering eller?!

Är det något mera som skiljer?

Efter senaste releasen av Skype känns den som nr1... har jag fel?:oops:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

Hm... det går i Skype med efter synkronisering eller?!

Är det något mera som skiljer?

Efter senaste releasen av Skype känns den som nr1... har jag fel?:oops:

Skype har video men för röstsamtal är Viber enklare och har bättre ljudkvalitet. Om du ansluter dig så ser du vilka i din telefonbok som är anslutna, automatiskt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

har skype börjat "puscha" ut samtalen? Det har jag inte testat...

Jag vet att det går att vidarekoppla Skype till vanliga nummer men det är inte direkt gratis och inte heller gratis att ringa vanliga nummer, ganska dyrt faktiskt.

Det är Viber som operatörerna fruktar, det kan innebära att alla samtal kommer att ske via Viber eller liknande appar.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

Operatørene i mange land har skumle løsninger på dette, volumgrenser og dyr belastning for datavolum over denne grensen. Andre "løsninger" er ekstremt lav båndbredde når en treffer grensen - oftest bare 1 til 4GB i mnd.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber till Android

Vad använder du för att göra dina skärmdumpar?

IPhone eller iPad!
På Android är det en hel vetenskap, åtminstone på min.

Håll inne den nedre knappen och avstängningsknappen samtidigt. Jag vet inte den riktiga benämningen på knapparna.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Viber till Android

Android

På Galaxy S:

tryk först högre af dom nederste ( tilbageknappen ) och sen power ( sluk/start ) samtidigt


På Galaxy S2:

tryk miderste knap och power samtidigt ( övelse gör mester )
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Viber till Android

Kanske der skulle oprettes nogle Iphone och Android mapper i högre side af forum, under evt. Smartphones

Er jo ved at väre en del i forummet der vedrörer dette emne :)
 
Senast redigerad av en moderator:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Viber till Android

Med backup-programmet MyPhoneExplorer kan man enkelt ta en skärmdump, och spara den var man vill på datorn. (Funktioner/Skärmdump)
 

Bilagor

  • MyPhoneExplorer.jpg
    MyPhoneExplorer.jpg
    115,8 KB · Visningar: 15
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Viber till Android

Idag fick jag Vibers beta till Android som innebär att även Androidlurar kan ringa gratis med bättre ljud än ett vanligt telefonsamtal.

Nu bävar telefonoperatörerna då både iPhone- och Androidabonnenter slipper telefonavgifter både hemma och utomlands. Även MMS är numera gratis med appen VMS.

Man kan undra hur operatörerna skall ta igen detta? Med höjda dataavgifter eller med reklam?

Idag finns den färdiga Viber appen att ladda hem på Market :)
 
Toppen