• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viber igen

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Dej blir ingen ringsignal på inkommande samtal i min Ipad. Någon som bet var den inställningen är? Missar en massa samtal.
Lennart på varmare breddgrader
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Viber igen

Tack för snabbt svar.
Jag har den inställningen på Viber o Skype men ingen ringsignal?????
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber igen

Som sista utväg kan det hjälpa att avinstallera appen och installera på nytt.
Kanske också att återstarta telefonen?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Viber igen

Volymknappen är också "contextberoende" eller vad man ska kalla det. Dvs står du på hemskärmen och ändrar volymen ändras ringsignalen. Är du i Musikprogrammet, så ändras volymen av musiken (men ringsignalen blir öfärändrad). Så du bör kolla vad du har för volym inställd när du är i Viber.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber igen

Volymknappen är också "contextberoende" eller vad man ska kalla det. Dvs står du på hemskärmen och ändrar volymen ändras ringsignalen. Är du i Musikprogrammet, så ändras volymen av musiken (men ringsignalen blir öfärändrad). Så du bör kolla vad du har för volym inställd när du är i Viber.

Även i navigeringsappar tex iGO fungerar det på samma sätt, man är tvungen att höja volymen på två ställen.
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Sv: Viber igen

Dej blir ingen ringsignal på inkommande samtal i min Ipad. Någon som bet var den inställningen är? Missar en massa samtal.
Lennart på varmare breddgrader

Kan det vara så att du har stängt av ljudet med sidoreglaget?
ipad.JPG
Med reglaget i position mot volymknapparna, är ljudet för påminnelser och notiser avstängt. Sidoreglaget stänger inte av ljudet för musik, podcaster, filmer och TV-program.

Du kan även ställa in reglagets funktion så att det förhindrar att iPad växlar mellan stående och liggande läge.
Under inställningar -> allmänt väljer du vilken funktion reglaget har.

/essge
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Viber igen

Precis så är det, min son är nere i söder o hälsar på o han påpekade det för några dagar sedan. Skamvrån nästa för mig, men jag visste inte om den knappen????
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viber igen

Viber sålt för 5.800.000.000 kr
Kommunikationstjänsten Viber har sålts för 900 miljoner dollar, drygt 5,8 miljarder svenska kronor till japanska Rakuten.

Idag blev det klart att kommunikationstjänsten Viber får en ny ägare i form av japanska Rakuten. Det cypriotiska företaget köps för 900 miljoner dollar, drygt 5,8 miljarder svenska kronor.

Kan vi räkna med att de nya ägarna lägger in videotelefoni?
I så fall tar de antagligen över marknaden tack vare det enkla förfarandet med uppringning via telefonboken.
 
Toppen