• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viasat

F

F.d. 52994

Guest
Sv: Viasat

Nu har jag anslutit slingboxen. Jag har åkt runt och provat att koppla upp mig på olika trådlösa nätverk, och allt funkar bara bra. Bildkvaliten är sämre än på en Tv, men det insåg jag redan från början. Det är inga som helst problem att kunna läsa text på filmer och ljudet är bra. Jag har även provat att göra ett strömavbrott, men både routern och slingboxen återställer sig. Jag kommer nu att köpa ett vodafonabb när jag kommer ner till Spanien, det kostar ca 53€ per månad och då kommer jag att kunna se mitt eget utbud från Viasat
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Viasat

..... Det finns redan nu två olika typer av slingboxar: SlingBox Solo ochSlingBox Pro. SlingBox Solo är något billigare. Båda boxarna finns att köpa bl.a. på InWharehouse, Komplett och Dustin Home.
Frågan är som sagt vilken av de båda boxarna som man ska välja?
V-backen :confused:

Hej,
finns det någon som har jämfört de två varianterna av slingboxar ännu?
Finns det någon som har ytterligare erfarenheter?
Info om slingboxen finns här
Slingbox kommer till Sverige - tv:n nås överallt - Ny Teknik
V-backen :)
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Viasat

Jag kommer nu att köpa ett vodafonabb när jag kommer ner till Spanien, det kostar ca 53€ per månad och då kommer jag att kunna se mitt eget utbud från Viasat

Är det verkligen värt 53€/månad för att se dålig svensk TV? Varför inte se webtv gratis med wlan-uppkoppling?
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Viasat

Det är inte bara tv det gäller utan även skype samt övrig surfning
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Viasat

Visst racker Sirius II hit , men INTE en enda SVENSK kanal.
Den enda Svenska kanalen som gar att se i Spanien Ar SVT world den gar att se helt lagligt (Connova Tel 01410203900) Eurobird 9
Det gar ochsa att fa in via den Norska satelliten thor 1º W Bla, discovery, Animal planet SVT BBC Eurosport mm i HD tv. Dessa kanaler gar endast att se ett kortare tag da kortet inte laddas av nagon av dessa tran`pondrar. Korten far laddpulsar varje manad , vilket innebar att om du inte tittar pa nagon av kanalerna som bara gar att se i norra Europa sa far kortet ingen laddpuls och det anda som gar att se ar KODAD ELLER INGEN SIGNAL,
Sa snalla kop ingenting i Sverige och bli ilurad av en okunnig forsaljare att det gar har.
Aven om du pa Lyngsat eller SATCODX ser footprinten sa ar det inte sakert att det fungerar langra an 30 dagar.
Sverige FAR inte enligt lag sanda utanfor gransen, tyvarr ar det sa det har med upphovsrattslagen att gora.
Forutom SVT World utlandsradion och P4 som betalar for rattigheterna och bara sander Svensk pruduktion

Ni far garna hara av er om mera information
 

Olle Ljung

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3186
Medlemskap
2024
Sv: Viasat

Nu har jag varit på Piteå dansar och ler. I ett stånd står det en kille och säljer Viasat abbonemang, och minsann så lyckades han sälja ett till mig. Han påstår nu att det kommer att fungera i Spanien, dom har en ny satellit, jag tror den hette Sirius 11? Det ska bli intressant till vintern i Spanien och se om den verkligen funkar, det vore isåfall kanon att få se dom svenska kanalerna. Är det någon som har kläm på detta.:confused:
Vi köpte Viasat i mars i år med garanti att kunna se på tv i hela europa. Om vi kom till Kina skulle det bli problem.
Vi har testat i Italien och Frankrike men har inte fått någon bild. Det medföljer en apparat med vilken man skall lyssna när den piper så är den vänd mot sateliten. Problemet är att den piper lika för alla sateliter. Jag har varit i kontakt med Viasat kundtjänst vid flera tillfällen och blivit lovad att de skall kontakta mig och ordna upp våra mellanhavanden.
Tisdagen förra veckan var sista tillfället och då blev jag ånyo lovad att bli kontaktad under föregående eller denna vecka men inget har hänt.
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Viasat

Vi köpte Viasat i mars i år med garanti att kunna se på tv i hela europa. Om vi kom till Kina skulle det bli problem.
Vi har testat i Italien och Frankrike men har inte fått någon bild. Det medföljer en apparat med vilken man skall lyssna när den piper så är den vänd mot sateliten. Problemet är att den piper lika för alla sateliter. Jag har varit i kontakt med Viasat kundtjänst vid flera tillfällen och blivit lovad att de skall kontakta mig och ordna upp våra mellanhavanden.
Tisdagen förra veckan var sista tillfället och då blev jag ånyo lovad att bli kontaktad under föregående eller denna vecka men inget har hänt.
Ja du Olle, dom där försäljarna lovar mer lovligt. Jag har själv pratat med Viasat kundsupport oc han sa att till mellersta Tyskland kunde man se. Jag har nu anskaffat en sk slingbox som jag har testat runt omkring Piteå på trådlöst, och den funkar. Nu återstår och se om det går lika bra nere i Spanien.
Som man säger " den som lever får se "
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Viasat

Jo du Slingboxar Internetanslutning mm . mm det fungerar men inte pa mobilt bredband 3G
om du har en valdigt bra internetanslutning sa kan du se med mycket talamod och langt ifran HD kvalité
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Viasat

Jo du Slingboxar Internetanslutning mm . mm det fungerar men inte pa mobilt bredband 3G
om du har en valdigt bra internetanslutning sa kan du se med mycket talamod och langt ifran HD kvalité
Jag kräver inte 100% kvalitet och jag har använt 3g här hemma med hyfsat resultat. Det beror på hur starkt Vodafone är, men dom som använder det i Spanien är nöjda
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Viasat

3g servisen ar Dyr uppkopplingsavgift + 0.30 € / per mega
sa om en normal film tar ca 600-750mega kan du rakna ut vad nyheterna skulle kosta att titta pa sen tror jag inte att du far den hastigheten har sa du kan se pa TV
Hor med vodafone i Sverige det kan vara sa att Sverige har ett avtal med Spanien om andra priser pa ett Svenskt kontrakt ....
 
Toppen