• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr Corona

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Det kanske kommer bli svårare att fly framöver;

 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Det kanske kommer bli svårare att fly framöver;

Ja troligen men ut i glesbygd, kan det vara möjligt ett tag till. Vi har inte träffat en mänska än. Säkrare kan det inte vara. Sverige är stort när du lämnar städerna.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Det kanske kommer bli svårare att fly framöver;

Även under de svåra dagar ska man se till att få tillräckligt mycket fysiskt aktivitet... och det finns flera olika sätt att uppnå det.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Även under de svåra dagar ska man se till att få tillräckligt mycket fysiskt aktivitet... och det finns flera olika sätt att uppnå det.

Se till att glaset inte blir för lätt
479f5ec3dc9832d2758b6feb9822b982.png
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Även under de svåra dagar ska man se till att få tillräckligt mycket fysiskt aktivitet... och det finns flera olika sätt att uppnå det.
Javisst o då är det bra att vara där man får vara ensam med fru o hund. Jag är inte kaxig för min fru arbetar isjukvården, men är ledig till den 3 april. Sedan kommer hon hem den 14. Då får vi se hur det går. Nu njuter å lever gott så länge det varar. ”Blott en dag.....”
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
kollade du inte det innan ?

Fick väl lite panik, antar jag? Jag hörde att Katalonien skulle stänga regiongränserna från midnatt på lör 14 mars. Vi hade inte möjlighet att packa ihop på ett par timmar och ta oss upp till Frankrike. Dessutom drog en hel del engelska ekipage tidigt på lördagen för hinna upp till Eurotunnel. Det fanns inte så mycket information att få när saker och ting börjar ske.

LÄNK: →Så här bor vi

Tar en stund att plocka ihop.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Idag har tidningarna repotage om oss 40–talister som tar lagen i egna händer o struntar i rekommendationer. Riktigt så illa är det inte. Vi är i husbilen ute i smålandsskogen o ser inte en människa. Vi kan vara ute o röra på oss o leka med hunden. Måste vara ok. Frugan skall snart tillbaka till sjukvården o behöver värna sin hälsa. Självklart åker vi inte till någon stad. Här doftar barr o vår. vi tycker vi tar ansvar. Hemma i huset rör sig folk utanför hela tiden. ”Gubbadagiset” i hamnen håller fullt öppet o ett helt gäng mellan 70-90 träffas varje morgon. Det har jag svårt att se positivt på. De är värre än Marie Göransson.
 
Toppen