• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som bajsar i bilen

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Pa mina resor i Europa sa handlar jag rump papper av god kvalitet, nar jag ser ANDREX fran england eller nagot av deras syster marken sa handlar jag dessa. Vilket ar ett 'Ny' fiber papper som loser sig i tanken mycket val, dock inte sa snabbt att man kor fingrarna genom det under dess benyttjande... Vilka marken finns i Sverige? samt vilka andra marken har ni hittat som uppfyller toa tanks krav pa loslighet? Ny-fiber papper finner jag alltid bast, anv tidigare Floralys fran lidl, vilket var mycket bra, har dock inte sett det pa ett tag. NEJ, jag vagrar kopa Aqua soft - kostar alldelles formycket for nagot som jag egentligen skiter i...

tack for tipps o Ide'er

Freddy
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Hittills använde vi det särskilda HB-toapappret, men efter att ha gått igenom ett antal kommentarer här så ska vi aldrig igen investera i det dyra HB-pappret. I vårt fall sker det ytterst sällan att vi gör nummer 2 i husbilen, men om man måste, så måste man, och då använder vi bilens sanitära anläggningar :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
ja det gäller ju att märka ord,man ser ju inte vilka men det syns när de tömt före dig på allt papper som hänger på gallret.Var det förståligt?
Jaha... Jag har aldrig tömt en kassett på vägverkets rastplatser, så jag har missat dessa galler.
Har aldrig tömt en kassett förresten, har fast svarttank, men de markbrunnar jag tömmer i är alltid renspolade från ev. rester.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Med 25 års erfarenhet av rörligt campingliv kan jag intyga att alla typer av toapapper inte löser sig.
Detta syns mycket riktig på tömingsplatser med olöst papper hängande i gallren.

Även för den moderna husbilsåkaren där JAGet är viktigare än vanligt hyfs, bode det finnas ett incitament att använda lösligt papper.
Med olösligt papper kan din egen toa blockeras.
 
Toppen