D
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Varför är dom egenföretagare när dom inte kan erbjuda vad kunden har behov av och frågar efter, nej då ska storebror hjälpa till och förbjuda både de ena och det andra.
Att många husbilsåkare är äldre och tillhör en riskgrupp och därför undviker dessa serviceinrättningar i större utsträckning i år, än andra år p g a pandemin, har naturligtvis inget med minskad beläggning att göra!!! Eller?!?!Varför är dom egenföretagare när dom inte kan erbjuda vad kunden har behov av och frågar efter, nej då ska storebror hjälpa till och förbjuda både de ena och det andra.
De har nog varit för länge i de gamla öststaterna.
Personligen tycker jag det är dags att sätta ner foten rejält och markera detta ordentligt, innan det börjar sprida sig som en löpeld bland näringsidkare som sysslar med camping, gästhamnar och ställplatser med serviceanläggningar.Den stora våta drömmen för alla campingägare är ju om alla pb2 var skyldiga att övernatta på en camping, ja även om dom bara skulle handla på ICA.
Hur campingägarna skulle lösa det vintertid skulle vara intressant att se, eller vill dom bara plocka russinen ur kakan.
En annan aspekt är ju att campingarna nästan uteslutande är anpassade till långliggande barnfamiljer, med massor av aktiviteter, lekland, vattenrutschbanor m m, stoj och högljudd lek och hur många 60+are utnyttjar detta?! Inte jag i alla fall.I viss mån kan förstå att campingplatserna anser sig förlora kunder till kommunala ställplatser eftersom dom inte begriper skillnaden på campingplats & ställplats. Det som styr i en marknadsekonomi är ju tillgång & efterfrågan vilket klart visar sig i det här ärendet, husbilsresenären väljer det som passar hans behov bäst. I en marknads ekonomi lever dom företag som bär sig vidare & de andra faller. I det här fallet handlar det nog inte om dålig lönsamhet utan om en strategi att öka den. Konstigt att inte campingägarna tittar på hur dom skall attrahera husbilsresenärerna för att kunna konkurrera med kommunerna ist att komma gapande efter krav på förbud. Rena ställplatser med attraktiva priser med tillval efter behov skulle kunna vara en utväg. Campingplatsens läge däremot är ju vad den är & kommer fortsättningsvis vara en nackdel i vissa fall.
Den girige blir aldrig nöjd i jakten på mer.
Frågan är om förbud att parkera/övernatta i hela kommunen för att tvinga in oss på campingarna inte är gynnande av enskild, vilket är förbjudet enligt kommunallagen.
Bra tänkt, men där är det nog upp till oss HB-ägare själva att sköta oss och inte missbruka förtroendet.Däremot tycker jag att kommunen kunde se till att det inte campas på parkeringsplatserna, inga markiser, stolar och grillar, kanske samtidigt som skapar ett antal tillåtna ställplatser men som då är avgiftsbelagda. Nu ser man ganska många som breder ut sig på vanliga parkeringar så att betydligt färre får plats.
Bra tänkt, men där är det nog upp till oss HB-ägare själva att sköta oss och inte missbruka förtroendet.
Ska kommunerna anställa någon för att se till att ordningen upprätthålls, faller nog alltihop på eget grepp.