Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi brukar också ta och ge vår hund maskmedel i anslutning med hemresan. Men jag bara undrar hur ni, som använder denna veterinär i heiligenhafen, gör med hemresan. Om jag förstått det rätt så skall hunden ha medlet max 10 dagar innan hemfärd och minst ett dygn före, helst två.
Stannar ni i Heiligenhafen den tiden som krävs eller stoppar ni till i Danmark också?
Vår veterinär tyckte att vi helst skulle ge henne det en vecka innan hemfärd, då hon är livrädd för att vi, i Sverige, skall få in den masken (helst vill hon t.o.m. att vi lät hunden stanna hemma).
//Stefan

Om ni inte skall var borta mer än fyra veckor kan ett 4 veckorsintyg vara möjligt. det betyder att ni kontaktar en vetrinär före utresa varvid han fyller i ett intyg (se bifogad länk) som ni tar med på resan - Därtefter måste ni tillbaka till vetrinären 0ch avmaska djuret senast inom 4 veckor efter intygets utfärdande datum. Detta användes flitigt av dom som ofta pendlar över sundet till Danmark.
http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/blanketter/djur/in_o_utforsel/E9_66.PDF
![]()