• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Verktygssatser Liten + Stor

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Vilka Färdiga verktygsatser rekommenderar du till;
- att tag med på färden, för att klara av de små jobben i husbilen.
- att göra de lite större jobben själv.

Jag ska uppdatera Husgaraget och göra mig av med alla lösa verktyg som dräller omkring i verktygsvagnen.
Jag tänker på satser ifrån Bahco, Meec, Kamasa osv...
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.761
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Oj vad dyr den var.

Funkar sådär vid spänning av generatorrem mm. Tror jag
Jag har en sådan här i husbilen, ganska komplett, kompakt och inte alltför tung.

 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.006
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Vilka Färdiga verktygsatser rekommenderar du till;
- att tag med på färden, för att klara av de små jobben i husbilen.
- att göra de lite större jobben själv.

Jag ska uppdatera Husgaraget och göra mig av med alla lösa verktyg som dräller omkring i verktygsvagnen.
Jag tänker på satser ifrån Bahco, Meec, Kamasa osv...
Om du nu har en massa verktyg så kanske du redan vet eller kan räkna ut vilka som behövs och vilka som du klarar dig utan? Isåfall behöver du ju inte köpa nya verktyg utan bara ordna en förvaringsmöjlighet att stoppa de behövda i. Mycket billigare ;)
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Om du nu har en massa verktyg så kanske du redan vet eller kan räkna ut vilka som behövs och vilka som du klarar dig utan? Isåfall behöver du ju inte köpa nya verktyg utan bara ordna en förvaringsmöjlighet att stoppa de behövda i. Mycket billigare ;)
En hel del lösa blocknycklar, skiftnycklar, hylsor i udda storlekar och av skräpkvalitet, sånt som bara ligger. De gör sig bättre på metallåtervinningen. Alla specialverktyg blir dock kvar.
Gillar när allt har sin plats i garaget, och det har inte dessa.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.595
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag har alltid släpat runt på massor med verktyg och mätinstrument...... Men det finns en annan metod som jag också parallelt praktiserar och som funkar nästan alltid.
Om man köper med sig massor med reservdelar på sånt som kan gå sönder och då blir tråkigt, jobbig och tidsödande att få tag i under färd, så är det nääästan säker att just de delarna inte går sönder. Däremot lampor och sådant småbjafs kan man strunta i för det är ju lätt att köpa utmed vägen.
Och så inte att förglömma, en rulle med kraftig ståltråd och bra rulle silvertejp, gärna Gorilla och ev. Gorilla's genomskinliga supertejp också.

;) M.v.h. JANKRO.
 
Toppen