• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Verkstadshandbok

F

F.d. 18734

Guest
Hej har skaffat mig en hymer mobil 521 bedford cf 250 årsmodell 1980 nu är jag ute efter en verkstadshandbok någon som vet var man kan få tag i en sån! Hoppas någon kan hjälpa mig med det! Tackar på förhand Affe
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.657
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Verkstadshandbok

Hejsan Alf, det är klart att det finns hjälp, och med mer än "bara" rep.böcker.

Det finns en Haynes rep.bok och den verkar fortfarande finnas på lager. Här har du en länk till Haynes i England men den borde gå att beställa genom en svensk leverantör om du vill.

Product: Bedford CF Petrol (69 - 87) up to E


Här har du lite mer :). Det är en sida som hänvisar till firmor som fortfarande säljer res.delar till Bedford. Där hittar du de flesta slitdelar till framvagn bromsdelar m.m. som man kan behöva. Det finns även där en rep. bok på CD att skicka efter, men jag tror du blir nöjd med Haynesboken för jag har haft både boken och en Bedford-van för länge sedan.

CF-UK The Bedford CF Web Site - Bedford Spares Suppliers



Lycka till. m.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 18734

Guest
Sv: Verkstadshandbok

Tackar nu har jag kommit en bit på vägen! Det är alltid svårt med gammla bilar och reservdelar! Kommer du på något annat mer så kan du höra av dig! Mvh Alf:)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.657
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Verkstadshandbok

Hej igen Alf, när jag skrev förra inlägget så hittade jag tyvärr inte den hemsidan med reservdelar som jag letade efter. Men skam den som ger sig.......Här har du den sidan som försenad Hjulklapp :D.
Jag tror du kan ha mer användning av den här tyska firman än de andra för de har i princip alla slitagedelar, och det är lätt att hitta det man söker.
Har du 2,3L bensinmotorn i din bil för den verkar ha varit vanligast ?

</title> <meta name="description" content="" /> <meta name="keywords" content="" /> <meta name="author" content="Shop-Engine by JTL-Software | Template by Modi-Art.de" /> <meta name="language" content="en" /> <meta http-equiv="Content-Language" conte

Lycka till. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen