• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ventilation i insteget på Sharky

sonlin

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
3224
Medlemskap
2025
Har en Sharky L7 med tokig ventilation i andra trappsteget. Det blir ju vått och smutsigt när det regnar ute och extra bullrigt. Jag skulle vilja sätta igen detta. Men vad jag minns sa försäljaren att man inte fick detta för gas skall rinna ut här i händelse av läckage. Har någon förslag eller åsikter om detta?
Sonlin

F

F.d. 2008

Guest
Sv: Ventilation i insteget på Sharky

Hej
Jag har använt mig av samma matta som jag har i trappen att täcka för ventilationen men den är inte helt tätt utan isolerar ljud och annat.
har oxå en "Haj". Min återförsäljare satt att det var ok att göra så...vem ska man tro..
Daniel har en L4.

F

F.d. 6057

Guest

Varför inte fixa ett lock av något slag och stänga för när ni kör, sedan öppna när ni står stilla:yes:

sonlin

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
3224
Medlemskap
2025

Hej
Jag har använt mig av samma matta som jag har i trappen att täcka för ventilationen men den är inte helt tätt utan isolerar ljud och annat.
har oxå en "Haj". Min återförsäljare satt att det var ok att göra så...vem ska man tro..
Daniel har en L4.

Inte helt fel, fast i riktigt kraftigt regn blir den antagligen ganska blöt. Tänkte ett tag göra en frigolitkloss och klämma ner den i trappsteget.
Tack för tipset/Sonlin

F

F.d. 3077

Guest

Hej ibland undrar man hur ??? husbilsbyggarna tänker?? eller är dom helt befriade från någon aktiv hjärnfunktion,det är ju sådana detaljer man retar upp sej på,
Vår Buestner har bland annat luftintaget till husdelen plaserad MELLAN boggihjulen !!! att det kommer upp mängder med damm " tänkte konstruktören" att det ser dom aldrig för det är under ett golv i garderoben.
Bernt

F

F.d. 50078

Guest

Hur kan konstruktörerna komma på en sån vansinnig plasering????:mad:

Toppen