Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket håll skall luftflödet blåsa,(kylluftens väg). In överst på kylen och ut nederst på kylenJu större avstånd mellan det nedre och övre hålet desto bättre luftväxling, ofta ser man ventilationsgallren för tätt monterade för att det ska fungera bra detta såklart ofta pga att det inte alltid finns en möjlighet att montera högre upp.
Äldre båtar har ibland en ventil med propeller i form av en "skruv" för att sköta ventilationen, det hade varit kanon på husbilar också, dock kanske inte i 110 km/h![]()
Vilket håll skall luftflödet blåsa,(kylluftens väg). In överst på kylen och ut nederst på kylen
Eller tvärtom ?
UpptillHej,
Jag hänger med, men har samtidigt funderat på om kondensorn är varmast upp- eller nertill.
//Conny
Hej,Upptill
Hej,
Jag just det.
På kalla årstider då det inte behövs så mycket kylning, borde man kunna cirkulera luften och utan hål behålla värmen i bilen.
Men på varma årstider, ta in luft upptill (hämtad från undersidan), och skicka ner och ut den nertill = ~ motströmning.
//Conny