• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ventil till H 11

linalinus

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3497
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en husbil med DuoComfort automatisk omkopplngsventil,denna behöver fullt tryck från gasflaskan för att den skall släppa igenom gasen.Nu är det så att jag har en Spansk gasolflaska H 11 Klick on. Nu undrar jag var kan man få tag på en ventil utan reduseringsventil. Är det någon här som vet.
Tack på förhand.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Ventil till H 11

Konstigt, har aldrig tänkt på detta, jag har likadan system, måste alltid trycka de små knapparna innan allt fungerar. Här i Spanien har vi spansk flaska med "klick-on" hatt. Fungerar utan problem.

Reducerar hatten trycket? Den som jag har klickar man på och sedan öppnar med vridkranen (svart) ovanpå. Jag har alltid trott att den är bara en ventil...

hälsning
jyrki
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Ventil till H 11

Hej
Jag har en husbil med DuoComfort automatisk omkopplngsventil,denna behöver fullt tryck från gasflaskan för att den skall släppa igenom gasen.Nu är det så att jag har en Spansk gasolflaska H 11 Klick on. Nu undrar jag var kan man få tag på en ventil utan reduseringsventil. Är det någon här som vet.
Tack på förhand.

Gasolgruppen.se har återförsäljare på flera ställen. Om du köper i Sverige så passar slangens utvändiga gänga. Kanske någon hundring dyrare men enklare att skifta mellan olika flaskor.

Mats
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ventil till H 11

Jeg har skaffet adapter for H11 som kobles til tysk DuoComfort, denne inneholder ikke regulator. Denne H11 adapter har en rød vrider på toppen som åpner og stenger gassen.
 
Toppen