• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem säljer Waca melaminservis?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag hittade äntligen en riktigt snygg melaminservis idag på Husvagnssvensson i Kållered. Givetvis var den utgången, och alla delar fanns inte...:mad: Typiskt när jag äntligen hittat något snyggt. Ingen av alla de andra serviser har fallit mig i smaken, då jag tycker de är fula och verligen "plastiga". Den här servisen tillverkad av Waca Melamine, var av en helt annan kvalité. Betydligt kraftigare gods, mer porslinslik och en djupare glans i plasten. I butiken sa dom att Wacas serviser alltid varit mer gedigna, och de har haft Wacas serviser i tjugo år. Tyvärr verkar fabriken ha slutat med dessa serviser så det fanns inte att beställa längre.
Men kanske någon här har sett någon annan butik med denna servis?
Den var lite äggskalsfärgad med små prickar, sen var det en svag ljusblå linje längst ut på tallriken. Liknade stengods.
Var kan jag hitta detta??
MVH Annette
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Vem säljer Waca melaminservis?

Det är en tysk firma som fortfarande har produktion, men hittar ingen svensk återförsäljare.

Kolla på www.waca.de

Hemsidan finns på engelska och där finns också en online katalog att beställa ifrån!

Kolla holiday-servisen som heter Stockholm - he he Gul o Blå!

Lycka till!

/elisabeth
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vem säljer Waca melaminservis?

Tack Elisabeth!!!Här ska jag försöka beställa!

Det var servisen Nordland jag gillade!
 
Senast ändrad:
Toppen