• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vem reparerar plast detaljer på EURA

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej..

Det var en dam som ansåg att väjningsplikt inte gällde henne, varpå hon körde in i min bil. Inga större skador, men lite sprucken plast o lite repor. Hennes franska lilla bil fick bärgaren ta hand om... EURA är kraftigt byggda ;)

Någon som kan rekomendera en verkstad i Göteborgs området som kan fixa detta nu eller i går... ;)

Tack på förhand

//Freddy

Bilagor

• 20150817_165730-2.jpg
    20150817_165730-2.jpg
    686,5 KB · Visningar: 21

Night hawk

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2025
Sv: Vem reparerar plast detaljer på EURA

Har dessvärre inget förslag om aktör i din närhet men Husvagnsexpo i Bromölla gör sällsynt snygga jobb med plast/gelcoat. De har jobbat med
Eura Mobil under många år. Snacka med Jonas på telefon 0456-22567.

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

du kan ju höra med smc på vagnmakargat ! de jobbar ju med sånt ! sen finns det nåt ställe i borås som jobbar med försäkringsskador men kommer inte på vad de heter? tror de heter skadecenter 033-248780 lycka till

keno5116

FD HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10842
Medlemskap
2024

Hej
Kolla med Autohallen de har Eura agenturen numera. Kolla med Autohallen i Alingsås om de kan hjälpa er.
Kenneth

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Gången är väl den att det är damens försäkringsbolag som betalar. Du vänder dig till ditt försäkringsbolag. De har avtal med reparatörer eller så får du själv välja.

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Om det gäller försäkringsjobb på Eura så är det Tagene Fritidscenter och Husvagnsservice som gör dom jobben. Vilket borde innebära att dom också är duktiga på Eura?

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025

Jag var hos Bengts Husvagnar i Alvhem, mellan Älvängen och Lilla edet, bra å snabb kundmottagande.

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

så vitt jag vet har tagene som numera inte finns längre utan heter bara fritidscenter aldrig haft något att göra med eura mobil ! de har haft en oberoende husvagnsverkstad !

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

så vitt jag vet har tagene som numera inte finns längre utan heter bara fritidscenter aldrig haft något att göra med eura mobil ! de har haft en oberoende husvagnsverkstad !

Min information kommer från ett pågående försäkringsärende via Folksam. Tagene Fritidscenter hade fullbelagt långt framöver, så ärendet är nu hos Tagene Husvagnservice där jag har visat upp skadan! Fick dom två verkstäderna när jag uppgav Eura Eftersom skadan inte är åtgärdad kan jag heller inte rekommendera, bara tipsa att dom finns och används av försäkringsbolaget. Möjligt dom bytt namn, fast slår man deras nummer på hitta är det inte ändrat.
:yes:

Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Har nu hittat ett företag som löser detta.
Tagene tackade nej då de ej vill arbeta med EURA.... Var där i går och de tittade iaf på skadorna.

Tack för tipps och råd.

Freddy

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Dom som tackade nej var fritidscenter då? Ska in i morgon på husvagnsservice, i telefon var det dom långa köerna till fritidscenter som avgjorde. Kan ju vara bra att veta om dom inte vill ha Eura eftersom försäkringsbolaget anger just dom två (Folksam).

Toppen