F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad skulle försäkringsbolaget säga & är det så lämpligt om man samtidigt har gasol i HB'n?
Med tanke på pappersexercisen för att få tillstånd att sätta in en spiskassett i min befintliga godkända öppna spis i sommarstugan så tvivlar jag på att det skulle gå att få en sådan kamin godkänd här.Noe jeg lurer på er om de vedovnene tilfredsstiller nordiske krav om kvalitet på forbrenning.
Håller med, det finns flera som har vedkaminer i husbussar kopplade till radiatorer.Träffade nyligen en som hade ett vedeldad bastu i sin 13meters buss.Så nog verkar det funka.Han som hade bastun sa att det fungerar bra, bara man tänker på grannarna, var och hur man eldar.Frågade honom om vad försäkringbolaget säger.Han svarade att det var ok,men ingen öppen eld under färd.Det finns ett flertal som har kaminer i sina bussar. Kolla in här. HBV:s forum (Powered by Invision Power Board)
Det står med all säkerhet inget i villkoren om vedeldad bastuHåller med, det finns flera som har vedkaminer i husbussar kopplade till radiatorer.Träffade nyligen en som hade ett vedeldad bastu i sin 13meters buss.Så nog verkar det funka.Han som hade bastun sa att det fungerar bra, bara man tänker på grannarna, var och hur man eldar.Frågade honom om vad försäkringbolaget säger.Han svarade att det var ok,men ingen öppen eld under färd.
Mvh.s670sl
Om det är bra eller dåligt med vedkamin vet jag inte men det finns ju om som har installerat det i en plåtis:
...
Googla på "narrow boat" och "alde", så får du många träffar.
Pålle