• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenvärmematta till förardelen

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
I kabes reklamtidning såg jag en vattenvärmematta att lägga på golvet i förardelen
Någon som har någon erfarenhet av den

Funkar den
Har den någon efekt
Var hittar man den
Kan man greja dit den själv
Pris

Tack till Er som svarar

Julle i Brinka
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vttenvärmematta till förardelen

Hej
På vår förra bil Dethleffs 7870 så monterade vi in en värmematta från Jokku tuote vattenburen funkade perfekt. Kommer nog också att skaffa till nuvarande också, när vi var på Jokkmokks marknaden i februari så fick vi testa värmen i bilen - 35 på nätterna och vi hade mellan 21 och 24 grader förutom vid gaspedalen där var det - 5 grader. Det som jag tvekat på är, på vår nuvarande bil är startbatteriet under golvet vid pedalerna (Fiat -12) blir lite jobbigt om man behövs till batteriet när värmemattan är monterad, får se hur jag löser detta men nu blir det vår så det blir höstens problem
Ha de paffw
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

Har nyss låtit montera in en matta från Juokka Tuote i min Dethleffs xli 7850 Bara testat en gång under färd och då blev det varmt och skönt på golvet. Ska till fjällen till veckan så då får jag testa ytterligare. Den som monterade in den åt mig satte avstängningskranar på båda sidor vid anslutngarna, så det skulle vara relativt enkelt att ta ut den.
 
F

F.d. 53007

Guest
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

jag har en sådan värmematta i min husbil.den tillverkas nog bara för Kabes husbilar.
Det blir varmt i bildelen
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

Vi är mycket nöjda med mattan i vår KABE som levererades med bilen. Då den ligger löst ovanpå golvet med slanganslutning är det lätt att lyfta på den del av mattan som kan behövas om man behöver "ner i golvet".
Ger väldigt bra komfort i hela bilen - även motordelen - med hjälp av mattan och de standardfläktar som sitter under sätena och den extra defrosterfläkt som kan används vid stillastående./Lars
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

Vi är mycket nöjda med mattan i vår KABE som levererades med bilen. Då den ligger löst ovanpå golvet med slanganslutning är det lätt att lyfta på den del av mattan som kan behövas om man behöver "ner i golvet".
Ger väldigt bra komfort i hela bilen - även motordelen - med hjälp av mattan och de standardfläktar som sitter under sätena och den extra defrosterfläkt som kan används vid stillastående./Lars

Hej om du klickar in dig på länken som Håkan gav så ser du att Jokku tuote levererar till Kabe sen 2011
Ha de paffw
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

Kan man inte uppmana företaget som gör dessa mattor att göra en öppningsbar lucka för kontroll av batteri?

Bra ide Bror jag skall ringa Jorma Huopana och fråga hans företag är bara 30 km från där jag bor. Blir nog tidigast på måndag för vi är i Helsingfors nu ( inte med husbilen)
Ha de paffw
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Vattenvärmematta till förardelen

Hej Nu vet jag hur man kommer åt startbatteriet på Fiat, behövde inte ringa utan det fanns på den finska delen på hemsidan. Det finns snabbkopplingar att köpa som tilläggsutrustning och då får man bort hela mattan
Ha de paffw
 
Toppen