• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattentank problem

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Har en chartago o i garaget finns det en lucka extra till vattentanken när jag fyller vatten så ser jag att o fylls men jag hittar inte hur den är sammankopplad med huvud tanken vid fyllning eller tömning. Har fått problem med att den är överfull m.a.o vatten fylls på men inget går ut när jag tappar vatten. Hittar inte hur tankarna är sammankopplade.
Lasse

Bilagor

• 20250527_121039.JPG
    20250527_121039.JPG
    1,8 MB · Visningar: 37

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
I vår bil (dock inte en Carthago) har jag en "Ballofixkoppling" vid pumpen som jag skiftar läget på beroende på vilken av tankarna jag vill använda. Du borde väl ha något liknande...

TompaPia

HBK Medlem
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
31508
Medlemskap
2025
Hej, Vi har också en Carthago - C-Tourer, och har dels två större inspektionsluckor för vattentank och gråvatten inne i bilen i dubbelgolvet samt en mindre lucka i garaget som jag inte riktigt förstår varför....när vi köpte bilen frågade jag vad för lucka och då sa han bara en till inspektionslucka...

Jag är också intresserade att veta lite mer om dess funktion mm som avsändaren i det ursprungliga inlägget.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Finns tydligen ingen som kan ge ett svar. Jag fick problem med att vatten trängde upp o det blev blött i garaget packningen på inspections luckan tätade inte
Denna lucka ingår i huvudtanken, tanken är L-formad ,luckan är till nedre delen , medan luckan inne i bilen är toppen av tanken.
Det innebär att nedre luckan är under tryck så fort du fyllt botten och vattnet börjar stiga i L-et, det är den delen du ser inne i
bilen, luckorna är dom svarta ringarna.

.IMG_1513.png

Toppen