• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vattenslang - tips

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: vattenslang - tips

Jag ser till att det är öppet i båda ändar & lyfter upp den på mitten då jag knycklar ihop den & sedan ner i en plastpåse. Lätt som en plätt.

Bennie:)
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: vattenslang - tips

Toppen! Sparar mycket utrymme i husbilen. Använder en plastpåse med handtag (av den typ man brukar få då man handlar kläder, lite styvare plast) och matar ner slangen från vilken ände som helst. Vattnet rinner ut i andra änden. Behöver inte längre rulla upp den. Blir inga veck heller som stoppar flödet.

:)
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: vattenslang - tips

Jag ser till att det är öppet i båda ändar & lyfter upp den på mitten då jag knycklar ihop den & sedan ner i en plastpåse. Lätt som en plätt.

Bennie:)
Stäng inte igen plastpåsen bara för då blir det mögel i slangen. Fick slänga min förra slang pga av att jag lagt den i plastpåse. Finns i annan tråd där även denna blåa är beskriven.

/Gunnar
 
Toppen