• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenpump

• Startad av Startad av F.d. 508
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 508

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: lastbil
Chassietyp: Standard
Motortyp: 52,0 EG
Årsmodell Chassie: 1992
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: fiat eura mobil
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1992
Ämnesområde: Kylsystem
Är det någon som vet var man kan få tag på en ny vattenpump till en fiat EuraMobil-92? Våran läcker hela tiden :(
Tacksam för svar
Ann-Sofie

Hej igen :), förra gången du frågade föreslog jag Mekonomen eller Autoexperten för när man tittar i deras reservdelslistor så verkar det som alla varianter med dieselmotorer och vattenpumpar finns med, och Autoexperten brukar dessutom hitta mer än vad som finns med i deras listor. Om du har prövat båda och även Axel Augustin i Tyskland så verkar det underligt om de inte hittar en pump till din bil.
I så fall måste du kanske ringa till någon Fiat försäljare/verkstad och köpa den vägen men det brukar aldrig bli nödvändigt.

M.v.h. JANKRO.

JANKRO skrev:
Hej igen :), förra gången du frågade föreslog jag Mekonomen eller Autoexperten för när man tittar i deras reservdelslistor så verkar det som alla varianter med dieselmotorer och vattenpumpar finns med, och Autoexperten brukar dessutom hitta mer än vad som finns med i deras listor. Om du har prövat båda och även Axel Augustin i Tyskland så verkar det underligt om de inte hittar en pump till din bil.
I så fall måste du kanske ringa till någon Fiat försäljare/verkstad och köpa den vägen men det brukar aldrig bli nödvändigt.

M.v.h. JANKRO.

Tack så mycket för ditt snabba svar.Vi var på semester i Norge och där gick det inte att få tag på en vattenpump, men nu har vi 2 ställen som vi ska söka upp på måndag.
MVH
Ann-Sofie:yes:

Tillbaka
Toppen