• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenpump

F

F.d. 508

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: lastbil
Chassietyp: Standard
Motortyp: 52,0 EG
Årsmodell Chassie: 1992
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: fiat eura mobil
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1992
Ämnesområde: Kylsystem
Är det någon som vet var man kan få tag på en ny vattenpump till en fiat EuraMobil-92? Våran läcker hela tiden :(
Tacksam för svar
Ann-Sofie

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej igen :), förra gången du frågade föreslog jag Mekonomen eller Autoexperten för när man tittar i deras reservdelslistor så verkar det som alla varianter med dieselmotorer och vattenpumpar finns med, och Autoexperten brukar dessutom hitta mer än vad som finns med i deras listor. Om du har prövat båda och även Axel Augustin i Tyskland så verkar det underligt om de inte hittar en pump till din bil.
I så fall måste du kanske ringa till någon Fiat försäljare/verkstad och köpa den vägen men det brukar aldrig bli nödvändigt.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 508

Guest
JANKRO skrev:
Hej igen :), förra gången du frågade föreslog jag Mekonomen eller Autoexperten för när man tittar i deras reservdelslistor så verkar det som alla varianter med dieselmotorer och vattenpumpar finns med, och Autoexperten brukar dessutom hitta mer än vad som finns med i deras listor. Om du har prövat båda och även Axel Augustin i Tyskland så verkar det underligt om de inte hittar en pump till din bil.
I så fall måste du kanske ringa till någon Fiat försäljare/verkstad och köpa den vägen men det brukar aldrig bli nödvändigt.

M.v.h. JANKRO.

Tack så mycket för ditt snabba svar.Vi var på semester i Norge och där gick det inte att få tag på en vattenpump, men nu har vi 2 ställen som vi ska söka upp på måndag.
MVH
Ann-Sofie:yes:

Toppen