Verkö
FD HBK Medlem
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 hk
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: IXEO IT 710
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Färskvatten
Hej,
Befinner mig i Östersund och vattenpumpen till färskvattnet har lagt av. Har kontrollerat säkringen på elektronikblocket och den var hel. Har sedan mätt spänningen där kablarna från vattenpumpen är skarvade och där har jag 0V när kranen är stängd och 13,5V när kranen är öppen. Av detta drar jag slutsatsen att det är vattenpumpen som är trasig. Finns det något annat jag enkelt kan kontrollera?
Är det någon som har vilken dimension som det ska vara på vattenanslutningen på pumpen? Misstänker att det är det viktigaste för att få en pump som passar. Bild på pumpen är bifogad.
Är även tacksam för tips var jag kan köpa en ersättningspump och i så fall märke (Biltema/Jula?), gärna i närheten av Östersund, men alla tips mottages tacksamt. I dagsläget ger pumpen (eller rättare sagt skulle...) pumpen ge 19 l/min. Finns det någon som ger lite mer för att få bättre tryck?
Mvh
/Jörgen
Redigering:
Hittat följande ställe i Östersund:
Frösö Husvagnar AB som verkar ha öppet imorgon (lördag)
Har även hittat följande pump på KAMA:
DRÄNKPUMP REICH 19 LIT 1,1 BAR
Artikelnummer: K06-17
Länk: http://www.kamafritid.se/Welcome/De...301&StockCode=K06-17&ViewProduct=true&pid=580
Tror ni att det är denna pump jag ska ha? Diameter var 45 mm.
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 hk
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: IXEO IT 710
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Färskvatten
Hej,
Befinner mig i Östersund och vattenpumpen till färskvattnet har lagt av. Har kontrollerat säkringen på elektronikblocket och den var hel. Har sedan mätt spänningen där kablarna från vattenpumpen är skarvade och där har jag 0V när kranen är stängd och 13,5V när kranen är öppen. Av detta drar jag slutsatsen att det är vattenpumpen som är trasig. Finns det något annat jag enkelt kan kontrollera?
Är det någon som har vilken dimension som det ska vara på vattenanslutningen på pumpen? Misstänker att det är det viktigaste för att få en pump som passar. Bild på pumpen är bifogad.
Är även tacksam för tips var jag kan köpa en ersättningspump och i så fall märke (Biltema/Jula?), gärna i närheten av Östersund, men alla tips mottages tacksamt. I dagsläget ger pumpen (eller rättare sagt skulle...) pumpen ge 19 l/min. Finns det någon som ger lite mer för att få bättre tryck?
Mvh
/Jörgen
Redigering:
Hittat följande ställe i Östersund:
Frösö Husvagnar AB som verkar ha öppet imorgon (lördag)
Har även hittat följande pump på KAMA:
DRÄNKPUMP REICH 19 LIT 1,1 BAR
Artikelnummer: K06-17
Länk: http://www.kamafritid.se/Welcome/De...301&StockCode=K06-17&ViewProduct=true&pid=580
Tror ni att det är denna pump jag ska ha? Diameter var 45 mm.