• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenproblem CI Riviera 55

F

F.d. 58660

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 jtd
Årsmodell Chassie: 2004
Husbilsfabrikat: CI
Husbilsmodell: Riviera SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2004
Ämnesområde: Färskvatten
Är nybliven ägare till en CI Riviera SP 2004. När jag fyller upp vatten och slår på vattenpumpen på panelen surrar pumpen oavbrutet med ger inget tryck.
Bilen har ju två separata vattentankar. Hur är dess sammankopplade? Hur töms tankarna? Vid pumpen under bordet finns en kran som kan ställas i tre lägen: horisontellt vänster, horisontellt höger vertikalt nedåt. Hur ska kranen stå? Ärpumpen bränd och behöver bytas?? Den suger svagt på vänstersidan och trycker svagt på höger.
Tacksam för alla tips och hjälp.

L

Logitech

Guest
Hej eskfra! Tråkigt att det inte kommer något vatten i kranarna.I varje fall för lite.En undring bara.Väntar du tillräckligt länge,när du vrider på kran,för det är mycket luft i slangarna när man har bytt vatten,och myckt syre i det nya vattnet? Funkar det inte att vänta,så ta kontakt med firman du köpte HB.n av,för du har minst 3 mån garanti.Det är mycket som kan krångla på en HB. Lycka till ! Logitech.:mh::wideeyed:

F

F.d. 15303

Guest
Hej eskfra,
Det är bara att byta pump. Fenomenet är exakt samma som jag hade i fjol. Pumpen surrar högt men inget/svagt tryck. En ny pump kostar c.a 1000:- på KAMA motsv och är busenkelt att montera själv.
Till den andra frågan om extra tank i bagageutrymmet så har jag mitt vred där. Vid pumpen under bordet finns bara av/på ballofix. Så jag misstänker att du får testa att blåsa i slangen vid pumpens intag och vrida, så lär du nog få svaret.

Glad sommar :)

Med vänlig hälsning,
Micke

Toppen