• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenläckage Fiat Ahorn 590-01

Blossa2024

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
40843
Medlemskap
2025
Vi har huvudbry!
Det droppar vatten från höger bak när trycket är på. Alla inkommande slangar utan anmärkning. Försökt att lokalisera med endoskop utan framgång. Alla utrymmen som vi kommer åt och ser är torra. Det pratas om frostvakt, var sitter den?
Med förhoppning att någon kan hjälpa oss!

Talbot

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
23501
Medlemskap
2025
Är nog backventilen för varmvattenberedaren som har pajat. Behövs för att v-v beredaren ska tömmas ordentligt när man tappar ur vattnet. Den brukar ge upp efter ett antal år och börjar då småläcka. Kan var svår att lokalisera beroende på placeringen, men den sitter på v-v beredaren. Det brukar vara en tunn slang från ventilen som går ner genom golvet som det droppar från.

Blossa2024

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
40843
Medlemskap
2025
Tack för era svar!
Vi kollade den sk. frostvakten som verkade fungera men upptäckte då att det kom vattendroppe från kopplingen på bild. Golvet verkade torrt för vattnet rann snabbt ur synhåll. Vi höjde vänster bak med domkraft och ca. 1,5 l droppade ut vid höger bak. Undrar hur jag ska laga eller byta denna koppling?IMG_1993.jpeg

Kenneth Göteborg

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14616
Medlemskap
2025
Är nog backventilen för varmvattenberedaren som har pajat. Behövs för att v-v beredaren ska tömmas ordentligt när man tappar ur vattnet. Den brukar ge upp efter ett antal år och börjar då småläcka. Kan var svår att lokalisera beroende på placeringen, men den sitter på v-v beredaren. Det brukar vara en tunn slang från ventilen som går ner genom golvet som det droppar från.
Tack för era svar!
Vi kollade den sk. frostvakten som verkade fungera men upptäckte då att det kom vattendroppe från kopplingen på bild. Golvet verkade torrt för vattnet rann snabbt ur synhåll. Vi höjde vänster bak med domkraft och ca. 1,5 l droppade ut vid höger bak. Undrar hur jag ska laga eller byta denna koppling?Visa bilaga 235047
Prova att sätta en skiftnyckel eller en fast nyckel som kan glida på slangen och pressa in den blå riingen dra ut slangen och kapa en bit och sedan trycka tillbaka slangen

Toppen