• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenläcka

F

F.d. 4556

Guest
Hej, har fått problem med en vattenläcka i bilen, ej lokaliserad, men behöver hjälp att fixa till detta. någon som vet någon firma som fixar sådant på en husbil. Bor i Båstad så gärna i närheten

Kenneth o Gunnel
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Vattenläcka

Vi hade en konstig vattenläcka i vår husbil för ett tag sedan, det visade sig vara avloppsröret från vasken i köksdelen som hoppat isär, bakom vattentanken. Så det var bara riva den soffan för att få ut vattentanken, klurigt men det gick bra!
 
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Vattenläcka

Ingen som vet nåt om var man kan fixa till vattenläckan. Är lite besviken påBengt i Örkelljunga, har försökt få konfakt med dem i 2 dar utan agtt lyckas. Har mejlat och försökt med telefion

Kenneth o gunnel
 
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Vattenläcka

Absolut, men man måste väl kunna boka en tid på verkstaden. Jag har inget krav på att få fxa det imorgon.men v ill gärna veta när dom kan fixa detta för min egen palnerings skull

<Kennethi
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: Vattenläcka

Kolla så den så kallade manluckan på vattentanken är ordentligt fastskruvad. På min tank en blå cirka 12-15 cm i diameter stor gängad historia. Jag lyckades glömma detta en gång och då skvalpade det ut vatten den vägen.
Lycka till
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Vattenläcka

Vatten har ju fördelen att det är blött.. iofs svårt om det är blött överallt men ger ändå en fingervisning av vilken ände som berörs.

Sätt på pumpen, slutar den gå o håller systemet trycksatt eller smågår den ofta?

Håller den så är det antagligen i närheten av tankarna, går den så är det i det trycksatta.

Är trotts allt vanilgast att det är nån form av skarv som sitter löst/ lossnat, dvs kolla alla slangkopplingar. Med lite tur så är det "bara" att skruva åt nån klämma o börja torka.
 
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Vattenläcka

Den smågår ofta, har haft bilen inne hos Bengt i Örkelljunga men de kunde inte hitta någon läcka. Första resan gick pumpen på i ett hela natten så jag fick stänga av den. Inget vatten inne vad vi kunde se. Andra resan efter besöket hos BIÖ gick pumpen igång c;a en gång i halvtimmen och när vi v arr på väg hem upptäckte vi vatten på golvet mekllan sofforna, inget kul

Kennegh o Gunnel
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vattenläcka

Det behöver inte vara någon läcka, det kan vara backventilen som är otät i pumpen.

Vattnet på golvet vid andra resan kan vara en tillfällighet i samband med kontrollen.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläcka

Känn runt på kopplingarna , mina problem med vatten har varit pga dåliga slangklämmer / sönderdragna slangklämmor. Har bytt de flesta till svensk kvalitet och draget dessa hårt.
 
Toppen