• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Vatten tryck?

Tomas!

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36192
Medlemskap
2024
HEJ söker erfarenheter av vattentryck. Har en vattentank på ca 100 liter med en Aqua 8 pump, trycket har blivit sämre i samtliga kranar och frågan är vad som kan vara fel. Den sitter riktigt svårt till så därför söker jag förslag på fel innan eventuellt byte. Kan det vara filtret på pumpen eller själva pumpen som gett upp, några andra förslag?
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
HEJ söker erfarenheter av vattentryck. Har en vattentank på ca 100 liter med en Aqua 8 pump, trycket har blivit sämre i samtliga kranar och frågan är vad som kan vara fel. Den sitter riktigt svårt till så därför söker jag förslag på fel innan eventuellt byte. Kan det vara filtret på pumpen eller själva pumpen som gett upp, några andra förslag?
Har du rengjort silarna i kranarna och dusch munstycket. Hade mycket smäck där och det blev som nytt efter rengöring.
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Se verkligen till att pumpens filter är rent varje år, mycket som fastnar där.
Har även börjat använda det här varje vår: XINIX MarineDes till 500 l vattentank, desinfektionsmedel
Finns andra liknande produkter för färskvatten, skall man använda tabletter bör dessa lösas upp i en vattenflaska först eftersom det kan bli fasta rester kvar av tabletterna i tanken.
 

Skälekas

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
28987
Medlemskap
2024
Toppen