F
F.d. 20787
Guest
Befinner mig i Irak med husbilen. Vägen hit gick genom, Danmark-Tyskland-Östrrike-Slovenien-Kroatien-Serbien-Bulgarien-Turkiet-Irak. Vägarna var helt ok fram till sista biten i Turkiet. Resan i övrigt gick riktigt bra.och tog oss 6 dagar att åka ner(vi togdet halv lugnt ner) Dieselpriserna varierade kraftigt, dyrast var det i Turkiet där diesel kostade runt 16,50:- litern medan det bara kostar runt 3,60:- här nere i Irak. Fyllde på gasoltuben igår, det kostade 60:-, rätt överkomligt..
Surfar gör jag genom mitt tele2 usb modem, köpte bara ett simkort här
Gjorde samma sak när jag var i Pakistan för 6 månader sedan( reste dock inte dit med husbil...), ett bra tips för dig som vill surfa med din laptop när du kommer utomlands. Tele2 har inte låst sitt modem som andra bolag gjort som t.ex telia och tre, därför går den att använda överallt.
Läget i landet är i övrigt helt lugnt, vi befinner oss i den kurdisk kontrollerade områdena (Norra delarna), och där vi är smäller det mer bomber i London än här.
Men så händer det som inte får hända... vatten läckage! jag tror att jag har en försäkring som fixar detta (caravan club) men det hjälper ju föga här.. så nu behöver jag er hjälp.
Efter ha undersökt varje vatten utlopp och inlopp, vid disk stället, duschen, vid handfatet i badrummet. Så visade det sig att det var vid handfatet i badrummet som problemmet uppstod. Så nu har vi stängt den. Men jag skulle gärna fixa detta på något sätt men vet inte riktigt hur jag ska göra.
Finns det någon som har erfarenhet av detta?? Kanske du har någon vän eller bekant som sysslar med dettasom du kanske kan fråga?
Kanske är detta ett "vanligt" fel med denna modell..
Här nere tror jag inte att jag kan hitta någon fackman, har hittills inte sett någon annan husbil..
Husbilen vi har är en Dethleffs 5830.
Bifogar en bild, husbilen smälter ju inte riktigt in i övriga miljön..
Mvh
Micael
Surfar gör jag genom mitt tele2 usb modem, köpte bara ett simkort här
Läget i landet är i övrigt helt lugnt, vi befinner oss i den kurdisk kontrollerade områdena (Norra delarna), och där vi är smäller det mer bomber i London än här.
Men så händer det som inte får hända... vatten läckage! jag tror att jag har en försäkring som fixar detta (caravan club) men det hjälper ju föga här.. så nu behöver jag er hjälp.
Efter ha undersökt varje vatten utlopp och inlopp, vid disk stället, duschen, vid handfatet i badrummet. Så visade det sig att det var vid handfatet i badrummet som problemmet uppstod. Så nu har vi stängt den. Men jag skulle gärna fixa detta på något sätt men vet inte riktigt hur jag ska göra.
Finns det någon som har erfarenhet av detta?? Kanske du har någon vän eller bekant som sysslar med dettasom du kanske kan fråga?
Kanske är detta ett "vanligt" fel med denna modell..
Här nere tror jag inte att jag kan hitta någon fackman, har hittills inte sett någon annan husbil..
Husbilen vi har är en Dethleffs 5830.
Bifogar en bild, husbilen smälter ju inte riktigt in i övriga miljön..
Mvh
Micael