• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vatten in i Alkoven

L

linde

Guest
Chassiefabrikat: Mercedes-Benz
Chassiemodell: 412
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Concorde
Husbilsmodell: 720g
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
I sommras rann det in vatten i alkoven när vi var i Norge. Jag fixade detta genom att dra åt skruvar och täta runt skarvar på taket där jag tror det läckte in. Jag har brutit loss lösa delar av den plywood som är i botten på alkoven på den sidan med läckan. Jag antar att det är trä i väggen och taket och skulle vilja ha tips på någon firma som kan kolla upp skadan o även reparera det som behövs. Har funderat på Husvagnskurt eller Husbilslandet. Tar tacksamt emot tips.

F

F.d. 53012

Guest
Tala med Lasse på Husvagn o husbilsservice i Linköping dom är mycket duktiga och inte hutlösa och har tid. Dom bryr sig inte om var bilen är köpt en gång i tiden som områdets största handlare.

L

linde

Guest
Jaktfalken skrev:
Tala med Lasse på Husvagn o husbilsservice i Linköping dom är mycket duktiga och inte hutlösa och har tid. Dom bryr sig inte om var bilen är köpt en gång i tiden som områdets största handlare.
Tack, hittade Linköpings husvagnservice tel 013-146010, är det rätt?

ThomasG

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
1730
Medlemskap
2025
Hej!
Har vår inlämnad hos SB Husvagnsservice, Brobyv.1 i Märsta,bredvid Arlanda, tel 08-59115190. Fick tippset här på HBK. Han verkar mycket seriös, driver företaget i hop med sonen. Vi fick en däckexplosion i Spanien under semestern så nu står bilen hos honom i väntan på reservdelar från Frankia, vilket verkar att ta tid.
ThomasG

Toppen