• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Vatten i ventilationen kupe

Rich

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37721
Medlemskap
2024
Hej

Har problem att det samlas vatten i ventilationen kupen
När man kör och bromsar så kommer det vatten ur friskluften som kommer ut vid Golvet

Det är inte glykolvatten utan det är vatten ute ifrån.

Det är en Fiat Dukato 07

Har rensat dräneringen.

Någon som varit med om det?

Mvh Richard
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hade samma problem med min tidigare LMC. Också en Ducato 07. Har för mig att det är ett känt problem. Sök runt här på HBK. På min var vindrutan otät i nederkant så regnvatten rann in i motorrummet. Tror det rann innanför dräneringen. Löste det med svart silvertejp. Blev helt ok.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Här kan du läsa!

 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.662
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
2018 den sommaren det var så varmt, sträckkörde vi genom Tyskland. Rostock till Mannheim på två dar. Emellertid gick ju AC:n kontinuerligt och tydligen blev det en ispropp så att vatten kom in i kupen ock dränkte in mattan. Jag fick hänga ut mattan över natten för att torka den. Det var gott torkväder så nästa morgon var den torr igen, dock var det samma elände nästa kväll. Man kunde höra ett kluckande ljud i kurvorna!
Detta har inte hänt igen sen dess men å andra sidan kört så långt!
 
Toppen