• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vatten i stövlarna. Dörrliste läcker Fiat Ducato 93

F

F.d. 53957

Guest
Hej!
Har ett Fiat Ducato skåp HYMER Car från -93. Dörr listen är gammal och nött och vid regn så läcker vatten in och rinner ut vid fjäderbenet. Detta kommer sig av att dörrlisten även skall täta mellan de olika chassiplåtarne med vilka dörrkarmen är uppbyggd. Köp en ny list då tänker ni, vad är problemet. Jo det finns inga lister kvar åtminstonde ej i sverge. listen tillverkas ej mer. Är det någon som vet hur man fixar detta. Finns det andra lister som passar, eller kan man täta på något vis. Någon där ute måste veta. Var och varannat hus har samma Fiat hytt.
Mvh
Peter alias Cykeltur

F

F.d. 7

Guest
Sv: Vatten i stövlarna. Dörrliste läcker Fiat Ducato 93

Kanske ide att kolla med någon glasmästare för en liknande list, de brukar ha ganska stort sortiment på gummilister. men kanske ingen sådan "ballong" list som brukar sitta vid dörrar. men väl värt ett försök.

Ulflindholm

HBK Intresserad
Kommun
Timrå

Hej ! Googla på Woolies trim i England, så hittar du säkert nya lister. Du har listerna på ca 1v.

Mvh Uffe.:wink:

F

F.d. 53957

Guest

Tack jag tror jag fick napp skall ut och mäta i morgon, trevlig sommar på er.

F

F.d. 53957

Guest

Sitter nu och väntar på en dörrlist till mitt hus från Axel - Augustin som på min förfrågan svarade omeddelbart med ett art# och allt. Så om detta stämmer så kommer UPS att leverera listen på tisdag.

Toppen