• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vatten i dubbelgolvet

A

Argos9595

Guest
Hej.
Jag tvättade husbilen i förrgår med min högtryckstvätt, ja håller den ju så klart på lite avstånd som alltid.
Men ja märkte idag att det låg vatten i dubbelgolvet och ja blev mycket bekymrad, kan det ha kommit in genom luckorna i alla fall? Vi har nyligen bytt till en Bürstner ARGOS 747.
Finns det någon annan här som råkat ut för samma sak?
Ska man vara bekymrad?:quest:

//Magnus

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Vatten i dubbelgolvet

Hej Daggen3 !
Du har kanske en "vanlig" bil sker samma sak där vid dylig åtgärd även om du inte har dubbelgolv i den?
Nä vi har "bara" en Adria Coral utan dubbelgolv & då det läcker invändigt så droppar det utvändigt!!!!
& det kan ju kännas tryggt, men läcker det ut så "kanske" det inte läcker in med tryck!! den var svår men berörde mekaniker fattade inget.
Husbilarna & sä--na lever i en helt annan värld ( ja det är inte sälarna)!
Mvh.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om strålen treffer rett på spalten rundt luken så kan det lett trenge inn noe vatn. Husk at strålen fra en høgtrykk har høgt trykk :msn_wink: (kunne ikke la være).
Om det trenger inn vatn rundt en luke når en bruker en vanlig slang så må en sjekke at luken virkelig lukker, dette trykket skal pakningen hilde tett for.

Husk at det finnes høgtrykk utstyr som kutter stål med vatn, men det trykket er mye større enn det vi har i vanlige høgtrykkstvätter.

F

F.d. 50036

Guest

Som Knut skriver högtryck är "farligt", det kan lätt tränga in vatten. Även jag har lyckats med detta men då bara med trädgårdsslangen. Vet inte men just sidoluckorna som fälls upp och ner verkar känsliga, var likadant på min förra bil som var en Dethleffs.

En orsak kan vara om man pressar in luckan för att något ligger mot på insidan då brukar det nästan alltid bli läckage.

Rulla lungt, du har världens bästa husbil i sin prisklass, Torbjörn :bock:

F

F.d. 53242

Guest

Jag får också vatten på insida av bodelsdörr varje gång jag tvättar min husbil,jag tror själv om att det kommer in från undersidan av bodelsdörr där det verkar inte stängas tätt.....kolla gärna om det är likadant i din bil.

Toppen