Köpte beg husbil för några månader sedan och den har sedan dess stått oanvänd. Nu inför vintern, inomhus, undrar jag om jag behöver tömma vattentankarna eller om firman tömde dem innan försäljningen. Hur brukar det vara?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Att tömma husbilen på vatten efter varje resa är inte nödvändigt vatten blir inte ”gammalt ”Jag tömmer husbilen på alla vätskor när jag kommer hem efter en resa, då vet man att det är tomt. Fyller på med färskt vatten när vi åker då är det inget som står och blir sunkigt.
Japp! Därvid blir det renat under processen och även fångar upp lite mineraler och annat som kan vara bra. Det är när det bulteljeras som klockan startar. Själva vattnet är ju miljarder år gammalt.Ang. gammalt vatten.
Ramlösa brunn skryter i sin reklam att vattnet tar 70 år på sig att sippra ner till källan.
Sen pumpas det upp, buteljeras, och får ett bäst före datum ...
Förr stod det på flaskan att vattnet var svagt radioaktivt. Det har man tagit bort, texten alltså. Hur det är med radioaktiviteten vet jag inte.Japp! Därvid blir det renat under processen och även fångar upp lite mineraler och annat som kan vara bra. Det är när det bulteljeras som klockan startar. Själva vattnet är ju miljarder år gammalt.
det är inte bara bodelen du behöver tömma ,kolla även spolarvätska o kylarenKöpte beg husbil för några månader sedan och den har sedan dess stått oanvänd. Nu inför vintern, inomhus, undrar jag om jag behöver tömma vattentankarna eller om firman tömde dem innan försäljningen. Hur brukar det vara?
det är inte bara bodelen du behöver tömma ,kolla även spolarvätska o kylaren