• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varta AGM -Någon som har erfarenhet?

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Sitter just nu i Calais på Ställplatsen med 32 Andra husbilar, dock ingen svensk.

Inser att mina batterier inte kommer leva många dagar till nu när det blir svalare ju längre norr ut jag kommer. De har fungerat ett år för mig nu (Mercedes varta av olika storlek) De följde bilen när jag köpte den, men gissar att de har några år på nacken.

Nu tittar jag på att handla batterier här i Frankrike då Euron är prisvärd..

Ett batteri som jag funderar på är Varta AGM på Ca 108 Amp tror jag det stod. Är det någon som testat dessa, hittade lite på forumet men vill gärna höra från fler.

Tack på förhand :)

/Freddy

F

F.d. 29876

Guest
Sv: Varta AGM -Någon som har erfarenhet?

Hej,

Sen nära 2 år har jag 2x115 Ah VARTA Professional Deep Cycle AGM som bodelsbatterier.
Sen jag installerade dessa har jag inte en enda gång haft dåligt med ström trots att jag aldrig varit särskillt sparsam.

Tidigare gjorde jag i snabb följd slut på 4 st vanliga våta batterier, ett av dem höll bara i 4 månader.

Mvh Bengt

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Gokväll
Har sen ett å ett å halvt år haft lika dana, o har inte en enda gång haft några problem med strömförsörjningen, trots året runt körning.
Utan tvekan dom bästa batterier som jag haft i någon av de elva husbilar vi avverkat under 37 års husbilsåkande.
Dyra, ja men värda varenda krona.
Hejs
Claes 105

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Hej.

Tack för info.

Har nu inhandlat VARTA Professional Deep Cycle AGM.. Fick bara plats med
95 Amps varianten, men det skall nog duga iaf. :)

Fick ge 1605 Sek Stycket för dessa, men det kändes ganska rimligt om man jämför med andra fabrikat.

/Freddy

Toppen