• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vart stannar ni ???

F

F.d. 10496

Guest
Vart tar ni alla husbils ägare vägen på natten? man ska ju inte stå på rastplatser och många campingplatser stänger ju 31/8 !! ska man behöva ställa in husbilen eller har ni några bra tipps?
Vi brukar stanna på rast platser där vi ser andra husbilar, för vi tror att det är bättre att vara fler på samma plats hur gjör ni andra? :confused:

F

F.d. 24718

Guest
Sv: vart stannar ni ???

Här i våra trakter finns det alltid grusgropar, flottningsavlägg etc att ta till.

F

F.d. 24718

Guest

Dä ä norrrrrland dä!!!
Jomenvisst, nok är de de nok. Man ser int´skogen för bara trän´! :twitcy:

Nä, skämt å sido, vi är nog lyckligt lottade att det inte är så svårt att hitta nåt bra ställe att stanna till på. När jag var liten var Alanäs Naturcamp ett stort flottningsavlägg, nu är hela området tät ungskog!

Jag kan tänka mig att det är trassligare söderöver.
Har under många år vistats i trakterna runt Malmköping och kan inte komma på nåt ställe där jag skulle "våga" ställa mig utan att kolla ordentligt först.

Det är tur att HBK finns med många engagerade medlemmar som delar med sig av "bra att stå-ställen".

F

F.d. 24718

Guest

Eftersom vi inte hunit göra mer än en sväng i Sverige så här långt har jag bara två platser att nämna. En plats ca en mil före Junsele när man kommer från Sollefteå samt en bra grusgrop strax efter Jorm mot Gäddede.

Från Strömsund mot Ramsele finns ett antal "skogsrastplatser" kan vara lämpliga. Dom är skyltade med den klassiska blåa kvadratiska skylten föreställande en gran och ett bord.

Flottningsavläggen ligger alltid efter vattendrag men dom är sällan skyltade. Likaså avlägg som gjort i samband med avverkning är oskyltade, men dom har ofta hyfsade infarter eftersom som ska rymma 24meters timmertradare. Se bara upp så att dom inte är i bruk, då måste man se till att inte stå i vägen för timmerkörarna.

Tyvärr är vi väldigt analoga så vi har inga koordinater att lämna.

Välkommen uppåt landet. :)

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Vi brukar övernatta vid naturreservat. Lugnt och skönt samt möjlighet att ta en lång härlig promenad på morgonen. Det brukar finnas fina promenadvägar vid naturreservaten.

/Per

F

F.d. 6238

Guest

Säger som Eva o Hasse: Använd våra Ställplatser + Sundt förnuft, funkar alldeles utmärkt. Står just nu i Skärhamn som är en STÄLLPLATS i Västra Götalands Län.
Men vi skall snart åka vidare eftersom det blåser utav bara -------. Hls Kurt.

F

F.d. 297

Guest

Hej! Vi brukar åka ner till båthamnar där det är tillåtet att stå och sova över där det står andra husbilar också så man inte står ensamna för det vågar man inte nu för tiden. Här i Stockholmstrakten har vi Trosa i Sörmland som är välordnat för just husbilar likså brukar vi stå vid bensinmackar som har stora ytor där långtradare står och sover vi har gjort detta två gånger i sommar men inget bra för det är ett buller från motorvägarna samt när långtradarna börjar röra på sig vid 5 tiden på morgonsidan när man helst inte vill bli väckt så man får ingen bra sömn.

Mvh
Anita o Risto Täby

Toppen