• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vart kopplar jag in gasolen...

F

F.d. 28345

Guest
Hej,

Jag har fått ta över svärfars husbil, en Adria Coral S670SLT.. Finns inte mycket instruktioner och har aldrig haft eller lånat så jag är väldigt mycket nybörjare..

Det finns gas draget i bilen, men jag vet inte vart jag kopplar in flaskan?:oops: Har en gasol-slang (se bild gasolslang2.jpg)

Sedan finns en panel (Se bild kontrollpanel gas.jpg) antar att detta sedan är avstängning för resp.? Något att tänka på?

Sedan hittade jag en regulator (Bild: regulator.jpg)

1. Jag har letat som en tok och fattar inte vart jag kopplar in gasolflaskan?
2. Vad används regulatorn till?

Vore evigt tacksam om någon kunde förklara hur det fungerar eller har instruktionsbok för detta.

Tack på förhand.
 

Bilagor

  • gasolslang2.JPG
    gasolslang2.JPG
    1,8 MB · Visningar: 8
  • regulator.JPG
    regulator.JPG
    1,9 MB · Visningar: 8
  • kontrollpanel Gas.JPG
    kontrollpanel Gas.JPG
    1,8 MB · Visningar: 22

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Vart kopplar jag in gasolen...

Vet inte vilken årsmodell du har, men kikade på lite bilder på nätet ser det ut som gasolutrymmet är på höger sida av bilen mellan passagerardören och bodelsdörren.
Dt bör vara ett utrymme för 1-2 större gasflaskor och en regulator och kanske någon kran.
Vad hittar du där inne om du öppnar ?