• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varsam försäkring

Bengt&Solweig

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
40053
Medlemskap
2025
Hej alla! Trist med Varsam och max dagar utanför Sverige, tror det är 182 dagar. Finns det inget sätt att få Varsam att ändra denna dumma begränsning. De skyller på en EU-regel. Hur kan Folksam strunta i denna regel, om det nu är så att denna regel finns. Hittar ingenstans nåt som ger Varsam rätt. Vänligen Solweig

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hur många dagar har Folksam då? Mig veterligen 185 och då får du inte åka hem mer än 7 dagar. Kommer inte ihåg exakta antalet dagar men tror att Varsam har 27.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag tror även att det går att köpa till dagar hos alla försäkringsbolag men inte säker och jag har inte tagit reda på det eftersom det för stunden inte är aktuellt för oss.

Bengt&Solweig

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
40053
Medlemskap
2025
Hur många dagar har Folksam då? Mig veterligen 185 och då får du inte åka hem mer än 7 dagar. Kommer inte ihåg exakta antalet dagar men tror att Varsam har 27.
Menar dagar som husbilen max får vara utanför Sverige, för att ha den helförsäkrad. Efter 182 dagar går försäkringen över till bara trafikförsäkring hos Varsam. Folksam säger att de inte har nån begränsning på antal dagar husbilen får vara utanför Sverige. Man kanske vill lämna Sverige i september och komma tillbaka i april. Blir 8 månader utanför Sverige. Funkar alltså inte med Varsam, det som är irriterande tycker jag.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Menar dagar som husbilen max får vara utanför Sverige, för att ha den helförsäkrad. Efter 182 dagar går försäkringen över till bara trafikförsäkring hos Varsam. Folksam säger att de inte har nån begränsning på antal dagar husbilen får vara utanför Sverige. Man kanske vill lämna Sverige i september och komma tillbaka i april. Blir 8 månader utanför Sverige. Funkar alltså inte med Varsam, det som är irriterande tycker jag.
Ok då missförstod jag. Inte ens reflekterat på att det är så.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Då är det väl bara att byta bolag till ett som har de för dej lämpligare villkoren?

Toppen