• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varsam försäkring

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
När tror ni vi får besked angående reseförsäkring a 182 dagar ? Tecknat försäkring där men ej klart angående reseförsäkringen ännu enligt dom.
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Verkar inte som någon vet när det skall ske om det nu Skall ske,
tycker att det liknar falsk marknadsföring när det inte går att få svar,
undrar varför det står kvar i husbilklubben som förmån.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
När tror ni vi får besked angående reseförsäkring a 182 dagar ? Tecknat försäkring där men ej klart angående reseförsäkringen ännu enligt dom.
Det är mycket nära nu, jag har varit på Varsam när dom börjat utbilda sina säljare. Det som återstår är att dom har en systemuppsättning som fungerar för dom. Den arbetas med och ska provköras för att se att allt fungerar. Så vi pratar några veckor bort innan Varsam kan presentera alla villkor för försäkringen och kan börja sälja den.

Så fort som vi får GO från Varsam så kommer vi att lägga ut information. Men av det som jag sett så kommer det att bli ett mycket bra upplägg och en riktigt bra försäkring.

/Leif
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Varför har dom regeln att husbilen får vara utomlands Max 182 dagar? Det kravet gör att försäkringen inte är intressant för mig.
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Försäkringen gäller inte
• för fordon som används i näringsverksamhet, vid yrkesmässig uthyrning eller utlåning mot ersättning.
• om fordonet varit utomlands i mer än 182 dagar i sträck när skadan inträffar (exklusive trafikförsäkringen).

Ovanstående är ett utdrag ur varsam försäkringsavtal. Är det verkligen någon som har kunnat förlänga försäkringens giltighet vid utlandsvistelse.
Jag pratar INTE om reseförsäkringen.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Det stämmer som Labic skriver. Vagnskadeförsäkringen gäller inte utomlands efter 182 dgr, endast trafikförsäkring.
 
Toppen