• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varsam försäkring

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Så här är det, villkoret är ett sk kombinationsvillkor som gäller för flera produkter, tex både personbil och husbil. (även släpvagn, husvagn)

Den punkt du hänvisar till "Avställningsförsäkring" är ej applicerbar på vår husbilsförsäkring eftersom vår husbilsförsäkring inte innehåller momentet avställning. Försäkringen kan ALDRIG bli en avställningsförsäkring. På husbil erbjuder vi trafik, halv eller helförsäkring, inget annat.
Det är HELT ok att ställa av sin husbil men försäkringen påverkas inte alls.

På försäkring för personbil erbjuder vi avställning, trafik, halv och helförsäkring. Punkten du hänvisar till appliceras således på personbil, EJ på husbil. Varmt välkommen att ringa oss vid funderingar :)
Varför kan ni inte ha korrekta villkor i det skriftliga materialet, om det är sant som du skriver?

1691730091300.png
 
Senast ändrad:

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
På hemsidan står 1995kr för reseförsäkring fram till 75 år men pratar man med Varsam är till 74 år ?
Jag och Ove Karlsson från styrelsen har haft ett möte med Varsam och vi kan konstatera att det har varit felaktiga uppgifter som har gått ut från säljarna. Det som är korrekt är att reseförsäkringen kostar 1995kr fram till någon i familjen fyller 76 år och inget annat, därefter blir kostnaden högre. Informationen ska nu rättas till.

/Leif
 
Toppen